SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Introduction to special education - OKO133244
Title: Uvedení do speciální pedagogiky
Guaranteed by: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství (41-UPRPS)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2015
Semester: summer
E-Credits: 5
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (100)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level: basic
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Bohumila Toupalová
Interchangeability : OKO131244
Is incompatible with: OKO131244
Is interchangeable with: OKO131244
Annotation - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)
Speciální pedagogika. Typologie. Diagnostika. Klasifikace hendikepu. Nadání (IQ a g inteligence x teorie rozlišných inteligencí). Postižení zraku, sluchu, čichu. Schizofrenie. Alkoholový syndrom. Psychická deprivace. Mentální postižení. Nadání. Epilepsie. Maniodeprese. Integrace. Sociální aspekt hendikepu. AAA a AAE program a zooterapie a zooasistence.
Literature - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)

Základní (jeden z titulů):

MŰLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9. NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5. PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-65-6.

On-line možnosti studia jsou na rozcestníku http://www.specialnipedagogika.cz/

Syllabus - Czech
Last update: JANCARIKOVA/PEDF.CUNI.CZ (26.01.2010)

1. Speciální pedagogika - pedagogika na míru. Diagnostika a kdo při ní pomůže. Klasifikace hendikepu. Vrozené a získané. Základní terminologie. Přehled literatury k předmětu.

2. Nadání, IQ a g inteligence. Úvod do typologie. Teorie rozlišných inteligencí. Responsibilita. Program respektovat a být respektován. Pedagogické aspekty teorie rozličných inteligencí.

3. Etika - jak se chovat k hendikepovaným, jak o nich mluvit, jak jim (ne)pomáhat, základy komunikace s postiženými. Nevidomí. Autismus. Schizofrenie. Alkoholový syndrom. Psychická deprivace.

4. Základy komunikace se sluchově postiženým.

1. Mentální postižení. Nadání. Epilepsie. Maniodeprese. Integrace. Sociální aspekt hendikepu.

2. Aktivizační pomůcky. AAA a AAE program a zooterapie a zooasistence. Péče o pečující.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html