Personal improvement already mastered swimming styles ie, breast, crawl, backstroke and dolphin including starts and turns according to the rules of FINA swimming. Expanding the number of swimming skills, the development of special swimming skills and deepening educational activities. Correcting common mistakes using special průpravných and technical training in water and on land.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Osobní zdokonalování již zvládnutých plaveckých způsobů tj. prsa, kraul, znak a delfín včetně startů a obrátek dle pravidel plavání FINA. Rozšiřování počtu plaveckých dovedností, rozvoj speciálních plaveckých schopností především vytrvalosti, rychlosti a síly. Prohlubování didaktické činnosti. Korekce nejčastějších chyb za pomoci speciálních průpravných a technických cvičení ve vodě i na suchu s využitím plaveckých pomůcek i zařízení.
Aim of the course -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is personal improvement of already mastered swimming methods, expanding number of special swimming skills, development of swimming skills and deepening didactic activity.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
Cíl předmětu je osobní zdokonalování již zvládnutých plaveckých způsobů, rozšiřování počtu speciálních plaveckých dovedností, rozvoj plaveckých schopností a prohlubování didaktické činnosti.
1.Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů.(aktualizované) 2.Čechovská, I. - Miler, T. Plavání. Praha : Grada Publishing, 2008 3.Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993 4.Hofer, Z.. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2003 5.ČECHOVSKÁ, I., HOFER, Z. Plavání (Profily sportu). Sport report, roč. 3, 1994, č. 7, s. 83-90. 6.SVOZIL, Z. Učební postupy v plavání. 1. vyd. Olomouc : UP Olomouc 1997.
Syllabus -
Last update: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (21.11.2012)
Improvingswimming stylesbreast, emblem, crawl, expandingthe number ofswimming skills, history andevolution ofbutterflyswimmingmanner, practicingand masteringhow toswimbutterfly, startarevolutionswimmingbutterflymanneraccording to the rulesof FINA, didacticactivities,the most commonerrorcorrection, specialpreparatorytrainingand technicalboth in water andon land, the use oftheory of trainingto developenduranceand strength abilities,training exercisesand games.
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Zdokonalování plaveckých způsobů prsa, znak, kraul, rozšiřování počtu plaveckých dovedností, historie a vývoj plaveckého způsobu motýlek, nácvik a zvládnutí plaveckého způsobu motýlek, start a obrátka plaveckého způsobu motýlek dle pravidel FINA, didaktická činnost. Korekce nejčastějších chyb, speciální průpravná a technická cvičení ve vodě i na suchu s využitím jednotlivých výukových metod a pomůcek ( desky, piškoty, nudle, ploutve, packy apod.) S využitím teorie tréninku rozvíjet plaveckou vytrvalost a silové schopností při nichž si studenti osvojují tréninkové metody využívané v plavání. Při rozvoji jednotlivých pohybových schopností studenti využívají časoměrné zařízení (stopky) a učí se pracovat s TF, intervalem odpočinku, délkou zátěže i charakterem zátěže.
Course completion requirements -
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
- 80% active participation in lessons - Practical test: 100m crawl, 100m breast, 50m emblem, 50m bow tie. Swim according to the rules of swimming in two days, the order of events will be determined.Each student swims in separate swimming lanes. For each of these disciplines is measured time, which is subsequently converted into points, the minimum number of points is 12. Each discipline must be completed at least 1 point. Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit
Last update: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
- 80% aktivní účast na výuce - Praktická zkouška: 100m kraul, 100m prsa, 50m znak, 50m motýlek. Plave se dle pravidel plavání a to ve dvou dnech, pořadí disciplín bude určeno. Každý student plava v samostatně oddělených plaveckých drahách. U každé z uvedených disciplín je měřen čas, který je následně převáděn na bodové hodnocení, minimální počet získaných bodů je 12. Každá disciplína musí být splněna minimálně na 1 bod.
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu