|
|
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
|
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Aims: to prepare future teachers for presneting childrens art work and teachers pedagogical work by different verbal, visual and textual means. To preapare teachers for explaining and defending their own aims, means and conceptions of teaching. |
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Literature: CIKÁNOVÁ,K. Tužkou, štětcem nebo myší. 1.vydání. Praha: Aventinum 1998.127 s. ISBN 80-7151-031-9. HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy II. 2.vydání Praha: UK PedF 1986. 137 s. ISBN nemá KOLEKTIV AUTORŮ: Písmo ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: SPN 1985. 399 s. ISBN nemá McLUHAN,M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-6. SLAVÍK,J.; NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele(Efektivní práce s informacemi ve škole). 1.vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Moderné informačno-komunikačné technológie na podporu výtvarnej výchovy. In: B.ŠUPŠÁKOVÁ (ed.) Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy. 1.vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. ISBN 80-223-1570-2. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Počítače - výtvarná tvorba - edukačný proces. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004.214 s. ISBN 80-968441-1-3. VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vydání. Praha: Karolinum 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8. ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy. Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vydání. Praha: SPN 1987. 290 s. ISBN nemá |
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
methods of teaching: seminar |
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Compulsory seminar attendance, continuous seminar work, final presentation of seminar work |
|
||
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Sylabus: different ways of presenting teachers preparation and conclusion of pedagogical work, presentation of childrens art work, digital technologies and software usage Key words: visual information, writing and picture, digital technology, presentation |