|
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
|
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Authenticing and analyse of psychodidactical dimensions of the teacher´s profesional competence. Preparation for teacher´s practice. Reflection, evaluation. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V. Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění: vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum v roce 2011. Praha: PedF UK 2012 FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. roč. ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna 1997 KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014. elektronický text TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset 2011
CIKÁNOVÁ, K. Kreslete si s námi. Praha Aventinum 1992, 1997 FIŠER Z., HAVLÍK V., HORÁČEK, R. Slovem, akcí, obrazem. Brno: MU 2010 HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint 2014 KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000 ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah 1997 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál 1999 PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU 2017 TOMKOVÁ, A. Práce s žákovským portfoliem v primární škole. In Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Verlag Dashofer 2005 |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
lecture, inpterpretation of the meaning, museum education, mind map, content analysis, reflection, self-reflection, portfolio |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Participation on lessons, homeworks, colloquial exam |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
The subjet of VAE. Contemporary trends in didactics art education. Dimensions of art training teacher. The ares of art training. Creation of topic maps. The motivation of creative topic- connections. Works of art within the system of cultural education. Specific features of VA activities in childhood, individual differences and typology. Individual teacher´s conceptions. Evaluation, self-evaluation, conceptual analyses. Specialized resources and literature in VAE. |
|
||
Last update: Mgr. Zuzana Svatošová, Ph.D. (16.01.2020)
Participation on lessons, homework, colloquial exam |