|
|
|
||
Last update: Erudio ()
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Creating of background for responsible and qualified and theoretical reflected decision making in the situations of school art education - motivated preparation, leading and evaluation of art activities including disabused viewon it.
|
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
DODDINGTON, Ch., HILTON, M.: Child-centred Education: Reviving the Creative Tradition. Sage Publications Ltd, 2007. FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M. Výtvarná výchova pro 6. a 7. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd., Praha: Fortuna, 1999, 118 s., ISBN: 80-7168-591-7 * HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1994. 36 s.ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd.Praha: Pedagogická fakulta UK,1995 . 57 s. ISBN nemá (Připravováno přepracované vydání v r.2006) HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M Situace ve výtvarné výchově.1.vyd.Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2002. 41 s. ISBN 80-7083-661-X. HAZUKOVÁ,H.- DVOŘÁKOVÁ,M. Učitelovo rozhodování v situacích výtvarné výchovy ( příkladový materiál). 1. vyd.Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2002. 59 s. ISBN 80 -7083-660-1. KLEE, P.: KUNST-LEHRE: Nauka umění. Praha: Togga, 2009. PINC, Z.: Fragmenty k filosofii výchovy, eseje a promluvy z let 1992-1998. Praha, OIKOYMENH, 1999. SLAVÍK,J. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN 1990. 142 s. ISBN 80-7066-268-9. ŠUPŠÁKOVÁ,B. Štyri prúdy výtvarného vzdelávania.In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: GRADIENT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6. ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004. 214 s. ISBN 80-968441-1-3. |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
seminar |
|
||
Last update: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (30.09.2011)
Credit:
- essay - instructions in lectures: preparing and realization minimal one art education lesson like a part of thematic or methodic line in practices |
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.09.2008)
Key words: responsibility, decision making, informations, operacionalization, interpretainon, plan, realization, reflection
Sylabus:Pedagogical aspects of aestetic interactions:Aims, contents and tools of art education in primary school. Conceptual models of art education as an influence of planning (teaching unit, thematic units, projects).
|