|
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Výuka žádá prezenční účast v rozsahu 70%, cca 2 hodiny samostudia, přípravu na test. Studenti studují průběžně zadávanou literaturu, zpevňují si průběžně základní pojmy z oblasti poradenství, připravují se na výuku. V průběhu semestru studují literaturu a zdroje v rozsahu 16 hodin. V semestru jsou zadávány dílčí úkoly, které studenti plní (cca 8 hodin). Předmět je zakončen písemným testem z terminologie, na který se studenti připravují v rozsahu 20 hodin. Jsou přiděleny 3 kredity, celková zátěž studenta kje 86 hodin.
|
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. HAJD MOUSSOVÁ, Z.; DUPLINSKÝ, J. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství II. Diagnostika. Praha: UK PedF, 2002. HAJD MOUSSOVÁ, Z. (ed.). Pedagogicko-psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003. HRABAL, V ST., HRABAL, V. ML. Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: UK, 2002. MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Braun,R., Marková, D., Nováčková,J.(2014). Praktikum školní psychologie .Praha: Portál. Čapek R.(2010). Třídní klima a školní klima. Praha: Grada Publishing a.s. Drapela,J.V.;Hrabal, VL.(1995).Vybrané poradenské směry: Teorie a strategie. Praha: UK. Dryden,W.(2008). Poradenství. Praha: Portál. Hadj Moussová, Z. a kol. (2005). Pedagogicko psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: PedF UK. Langová,M., Heřmanová,V., Trpišovská, D., Vacínová. M. (2005). Psychologické aspekty školního poradenství. Ústí n.L.: UJEP. Matějček,Z. (1991). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN. Pešová,I., Šamalík,M.(2006). Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha: Grada Publishing a.s. Pokorná,V.: Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha. Portál 2001 Valentová,L. a kol. (2013). Školní poradenství I. Praha: PedF UK. Valentová,L. a kol. (2013). Školní poradenství II. Praha: PedF UK. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Výstupem je závěrečný test 5.1.2022. Obsah testu bude vycházet z výuky a bude specifikován ke konci semestru. |
|
||
Last update: PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. (15.09.2021)
Pedagogicko-psychologické poradenství v kontextu předškolní výchovy. Školské poradenské zařízení a MŠ. Diagnostika v MŠ. Nejčastější poradenské problémy v oblasti předškolního vzdělávání - kazuistiky. Témata průřezově mapují oblasti: školní zralost a připravenost, žák se specifickými vzdělávacími potřebami v inkluzivní škole, tvorba podpůrných opatření pro: žáky se specifickými poruchami učení a chování (percepční nezralost, ADHD, ADD), lehkým mentálním postižením, narušenou komunikační schopností, poruchami autistického spektra. a pro žáky mimořádně nadané. Budeme se věnovat též volbě vhodného výchovného stylu / rodinnému poradenství. Studenti jsou seznámeni s možnostmi metodické podpory a supervize ve školství. |