|
|
|
||
Last update: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. David Greger, Ph.D. (13.09.2018)
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodologickými postupy vytváření výzkumných nástrojů, uvést je do přehledu základních metod, seznámit s konkrétními nástroji k využití ve škole a náležitostmi zpracování kvantitativního výzkumného projektu. |
|
||
Last update: PhDr. David Greger, Ph.D. (13.09.2018)
Základní literatura: Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál. Kerlinger, F.N. (1972) Základy výzkumu chování. Praha, SPN. Clark-Carter, D. (2010). Quantitative psychological research. 3rd Ed. New York, Psychology Press. Goodwin, J.C. (2010) Research in psychology. Methods and designs. 6th Ed. New Jersey, Wiley. Nunnally, J.C., Bernstein, I.H. (1994). Psychometric theory. 3rd. Ed. McGraw-Hill. Shadish, W.R., Cook, T.D.; Campbell, D.T. (2002). Experimental and Quasi-Experimental Designs for Generalized Causal Inference. Belmond, CA, Wadsworth. |
|
||
Last update: PhDr. David Greger, Ph.D. (13.09.2018)
1. Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích).
2. Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling).
3. Validita a reliabilita, standardizace; Inteligenční a didaktické testy.
4. Seznámení s výzkumnými nástroji: Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvního stupně (metoda sémantického výběru).
5. Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, sociometrie, příp. pozorování.
6. Experimentální uspořádání a kvaziexperiment.
|
|
||
Last update: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (31.10.2019)
Elaboration of final thesis - research project proposal. |