|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | logolink projektu | ThDr. Kateřina Patová |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (10.10.2020)
|
|
||
Last update: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)
Klíčové činnosti studenta v průběhu individuální pedagogické praxe: Hospitace v hodinách fakultního učitele. Případné hospitace v hodinách druhého praktikanta. Vlastní výuka studenta. Analýza a reflexe vlastních výstupů a hospitovaných hodin s fakultním učitelem a dalším praktikantem. Reflexe výuky dalšího praktikanta. Práce s profesním portfoliem. |
|
||
Last update: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)
Výuka kurzu bude probíhat ve dvou formách: |
|
||
Last update: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)
Předložení časového plánu realizace individuální pedagogické praxe VŠ pedagogovi, výběr vhodné fakultní školy na realizaci IP. Realizace 10 hodin hospitací a náslechů ve výuce, v které bude student pokračovat vlastní výukou ve vybrané škole, pod vedením fakultního učitele. Vlastní výuka v rozsahu min. 10 vyučovacích hodin na vybrané základní či střední škole. Zpracování reflexí všech náslechů a vlastních vyučovacích hodin do deníku či portfolia. Realizace elektronického kurzu v moodle s názvem Individuální pedagogická praxe studentů učitelství: https://dl1.cuni.cz/enrol/editinstance.php?courseid=3738&id=7593&type=guest |
|
||
Last update: ThDr. Kateřina Patová (05.02.2018)
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7. SKALKOVÁ, J. Za novou kvalitu vyučování. Brno: PAIDO, 1995. ISBN 80-85931-11-7. MAZÁČOVÁ, N. (2014). Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-673-4 ŠVEC, V. a kol. Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6. Studijní opora:Elektronický kurzu v moodle s názvem Individuální pedagogická praxe studentů učitelství, odkaz: https://dl1.cuni.cz/enrol/editinstance.php?courseid=3738&id=7593&type=guest, heslo: schola ludus Časopisy Pedagogika, Moderní vyučování, Učitelské listy a Učitelské noviny. Doporučená:FILOVÁ, H. Budoucí učitelé na souvislé praxi aneb rukověť cvičného učitele. Brno: Paido. 1999. s. 93. ISBN 80-85931-73-7 HAVEL, J. JANÍK, T.(ed.)Pedagogická praxe v pregraduální přípravě učitelů. Brno. Pedagogická fakulta MU. s. 193. ISBN 80-210-3378-9 JANÍK, T. (ed.) Úloha fakultního cvičného učitele a fakultní cvičné školy v přípravě budoucího učitele. Brno: Pedagogická fakulta MU. 2002. s. 142. ISBN 80-86633-011-2 SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A., MAZÁČOVÁ, N., KARGEROVÁ, J. a kol. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: 2015, ISBN 978-80-7290-83 MAZÁČOVÁ, N. (2014). Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-673-4 MAZÁČOVÁ, N. (2014). Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-677-2 |