|
|
|
||
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
|
|
||
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2023)
Přímá výuka (24 hodin), tvorba observačních archů (6 hodin), tvorba příprav na hodinu a výukových materiálů (20 hodin), vypracování sebereflexe (10 hodin). |
|
||
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Obligatory reading: KYRIACOU, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9. Školní vzdělávací programy příslušných základních škol. BETÁKOVÁ, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X. Recommended reading: BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D.: The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. ISBN 978-0582447769. READ, C.: 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2007. ISBN 978-1-4050-9907-3. SLATTERY, M.; WILLIS, J.: English for Primary Teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 978 0 19 437563 4. |
|
||
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
1. týden: Zahájení praxe, instrukce k jejímu plnění. 2. - 6., 10. - 11. týden: Přípravy na výuku, vlastní výuka, přípravy na pozorování, realizace pozorování, reflexe. 12. týden: Závěrečné reflektivní setkání. |
|
||
Last update: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (26.09.2023)
Full attendance. Establishing contact with mentors according to instructions, reading relevant sections of the SEP, in collaboration with mentors creating a teaching practice plan (observations and teaching), lesson observations, assisting the teacher, independent teaching attempts. Keeping track of lesson observations, lesson planning, systematic reflection of teaching attemps and colleague's teaching attempts, continuous completion of an ELT portfolio. Written reflection of the experience (will be specified). Keeping a teaching practice log. |