discussion on ethical code in health care informatics, different kinds of information sources and methods to search particular information and to evaluate its reliability and validity. Information value of advertisement and way of its regulation, principles of telemedicine and requirements for databases and how to work with them are the topics discussed. Currently used databases in health care system, principles of forensic, clinical and analytical toxicology, principles of health care statistics and its limits, indicators and their use in health care system are discussed as well. Some of workshops explain how to win scientific information. Part of lectures deals with marketing management.
Subject is finished by credit. To gain it each student has to send a written seminar work on some particular topic.
Last update: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)
rámci předmětu je diskutován etický kodex zdravotnické informatiky, kategorizace informačních zdrojů a způsob, jak je nalézt a jak hodnotit jejich užitečnost pro zpravování konkrétní tematiky (včetně informací umístěných na webu). Dále je diskutována i informační hodnota reklamy a způsob její regulace, principy telemedicíny, databáze (požadované vlastnosti, způsob zadávání dat, praktická schopnost umět pracovat s databázemi) a jejich použití ve zdravotnictví (na příkladech v současnosti fungujících databází jako jsou nemocniční informační systémy, databáze zdravotních pojišťoven, databáze u analytických přístrojů apod.). Probírány jsou i informační zdroje v klinické, forenzní a analytické toxikologii. Dále je vysvětlován význam zdravotnické statistiky a její limity, ukazatele zdravotního stavu, indikátory a jejich použití při hodnocení zdravotní péče. Část seminářů je zaměřena na získávání vědecké informace ? způsob získávání odborných sdělení a využívání celotextových a bibliografických databází. Menší část výukových hodin je věnována základům marketingu, ve kterých je vyloženo, jak lze informace použít k získávání povědomí o vlastní společnosti a jakým způsobem je možné užít zdravotnické informace při vytváření marketingového mixu.
Předmět je ukončen zápočtem. Pro získání zápočtu musí student úspěšně napsat seminární práci na zadané téma a účastnit se seminářů.
.
Literature -
Last update: OLIVOVA/FAF.CUNI.CZ (24.06.2008)
1. edd. Vlček J., Dalecká R: Základy farmakoepidemiologie, farmakoekonomiky a farmakoinformatiky (angl. Basic of pharmacoepidemiology, pharmacoeconomics and pharmacoiphormatics), 2. přepravované vydání, Remedia 2005, (ISBN: 80-903555-0-1)
1. edd. Vlček J., Dalecká R: Základy farmakoepidemiologie, farmakoekonomiky a farmakoinformatiky (angl. Basic of pharmacoepidemiology, pharmacoeconomics and pharmacoiphormatics), 2. přepravované vydání, Remedia 2005, (ISBN: 80-903555-0-1)