|
|
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Last update: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. (16.01.2024)
Student porozumí relevantním pojmům vážícím se k profesní etice učitelství. Student uvažuje nad hodnotami svého učitelství. Student diskutuje nad vybranými dilematy učitelské profese. Student zná základní informace o Úmluvě o právech dítěte. Student dokáže vysvětlit význam práv dítěte ve výchovném vztahu k dítěti a dětské skupině, rozlišuje vztah právní a vztah výchovný. |
|
||
Last update: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. (23.02.2024)
Studijní zátež: Přednášky 4 hodiny Samostudium a konzultace 46 hodin. Moodle:https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15798. Heslo je přihllášeným studentům zasláno přes SIS. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: Úmluva o právech dítěte. HEJLOVÁ, H Práva dítěte ve vzdělávání – výzva pro učitele. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2009. KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: ManaCon, 1996. PELCOVÁ, N.; SEMRÁDOVÁ, I. Fenomén výchovy a učitelská etika povolání. Praha: Karolinum, 2014. SPILKOVÁ, V.; TOMKOVÁ, A. a kol. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: UK v Praze, PedF, 2010.
Doporučená literatura: HEJLOVÁ, H.; OPRAVILOVÁ, E.; BRAVENÁ, N.; UHLÍŘOVÁ, J. Nahlížení do světa dětí. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. PELCOVÁ, N., HOGENOVÁ, A. Éthos ve výchově,umění a sportu. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2009. KOSOVÁ, B. Filozofické a globálne súvislosti edukácie. Bánská Bystrica: UMB, PedF, 2013. LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Dobrá Voda: A. Čeněk, 2003 . ŠVARCOVÁ, I. Etika výchovy. Praha, VŠCHT, 2015 Kchv.vscht.cz/files/uzel/0017037/Etika vychovy studijni text k projektu – final.pdf. |
|
||
Last update: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. (16.01.2024)
Přednáška. Samostudium. |
|
||
Last update: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Topics: 1. Professional Ethics in helping professions - resources, contexts and meanings 2. Teaching and learning - values, relationships and dilemmas 3. Childhood and child - changes in child concepts and childhood in historical and contemporary contexts 4. Childhood threats and protection principles 5. Rights of the child in connection with human rights 6. The rights of the child - the challenge of the ethics of teachers 7. Rights of the child - educational content in relation to the socialization and personalisation of the student at the primary school level 8. Ethics of teacher's profession and ethical education of students 9.Culture of the profession. Professional code of ethics for teachers |
|
||
Last update: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D. (16.01.2024)
Podmínkou zakončení předmětu je plnění zadání k textům určným pro samostudium, které také ověřuje znalostní bázi předmětu. Při absenci na přednášce je nutné vypracovat náhradní práci. |