|
|
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (29.10.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D. (01.10.2020)
Distanční výuka bude zajištěna prostřednictvím platformy google. Pro komunikaci budeme využívat Meet Hangouts, materiály budeme sdílet v prostředí Google disk, kromě toho budeme využívat i mailové komunikace. Studenti dostanou pravidelné linky na MH (specifické pro přednášky a pro jednotlivé semináře) a přístup ke složkám, kde budou materiály k analýze i prostor pro skupinovou práci. Závěrečné kolokvium bude také vedeno v prostředí MH. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Jana Kepartová, CSc. (13.05.2019)
Čapek, V. Pohledy do počátků dějepisného vyučování v Evropě. In: Učitelské vzdělávání VII. Praha 1973. David, K. Metodika dějepisného vyučování na školách obecných a občanských, Velké Meziříčí: Šašek, 1923. Julínek, S. 30 let dějepisné výuky na českých základních školách z hlediska vývoje učebních plánů, učebních osnov a školních učebnic. Příspěvek k dějinám oborové didaktiky v letech 1945 - 1975. In: Sborník prací pedagogické fakulty J.E. Purkyně v Brně. Řada společenských věd. č. 8. Brno UJEP, s. 143 - 161. Julínek, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno:MU, 2004. Kovaříková, J. Učebnice dějepisu jako nástroj formování českého historického povědomí v druhé polovině 19. století, Sborník AUC, Praha 1973. Kutnar, F., Marek, J, Přehledné dějiny českého a slovenského dějepisectví. Od počátku národní kultury až do sklonku třicátých let 20. století, Praha:Lidové noviny,1997. Lepař, J. O metodách dějepisného vyučování, Praha 1879. Mejstřík, V. a kol. Metodika dějepisu jako učebního předmětu, Praha: SPN, 1974. Opatřil, S. Metodika dějepisu. Praha: SPN 1956. Šlik, V. Z dějin teorie vyučování dějepisu v českých zemích v 19. století, Sborník, Pedagogická fakulta UK, Historie III, Praha 1973. |
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (16.09.2019)
Přednášky, semináře, referát, náslech výuky, vedení reflektivního deníku, konzultace. |
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (16.09.2019)
Sylabus: Přednášky Dějiny, minulost, dějepis Kolektivní paměť/paměti Didaktika jako předmět Cíle historického vzdělávání v 21. století Historická paměť, historické vědomí a škola Aktéři v dějepise: učitel, žáci, sbor, rodiče
Semináře Minulost, paměť a dějiny z pohledu školního dějepisu Sociální rámce kolektivní paměti české společnosti Kritické myšlení a historické myšlení: specifika historického a občanského vzdělávání Didaktika dějepisu v 21. století: koncepty a modely Rámcové vzdělávací programy Kurikulum a skryté kurikulum: teorie a praxe výuky dějepisu Cíle historického vzdělávání Struktura vyučovací hodiny – náslech na ZŠ, SŠ Dějepis a učitelé dějepisu Žáci a rodiče ve výuce dějepisu Reflexe zkušeností z náslechu Reflexe zkušeností z náslechu |
|
||
Last update: PhDr. Iva Beránková (29.10.2019)
|