Jak na skupinovou výuku (nejen) v hodinách biologie? (5529)
Basic information | |
Jak na skupinovou výuku (nejen) v hodinách biologie? | |
Variant code (CID): | 8158 |
applications closed | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Profession-oriented |
Faculty: | Faculty of Science |
Futher Education Centre [31-643] | |
full-time | |
Czech | |
Navržený vzdělávací program vychází z požadavků kurikulárních dokumentů, které mj. vybízejí k tomu, aby ve vzdělávání byly uplatňovány postupy a metody podporující tvořivé myšlení, pohotovost a samostatnost žáků, či byly využívány nové organizační formy výuky. Kurz je věnovaný problematice skupinového vyučování, tedy organizační formě, která sama o sobě nezaručí kooperaci žáků ve skupině, ale je výchozím uspořádáním pro takový způsob práce, při kterém se uplatní mnohé aktivizační metody. A právě ty mohou zpestřit běžnou vyučovací hodinu. Pokud je takový způsob výuky vhodně připravený a následně odborně vedený v souladu s pravidly kooperace, může nabídnout motivující studijní prostředí – a to nejen žákům, ale také učiteli. Řada učitelů má zájem aktivizační metody a formy do své výuky zařazovat, jen si na ně netroufá a to z důvodu malých zkušeností, nedostatku sebedůvěry nebo obav z negativních reakcí žáků. Často také v rámci skupinové práce dochází k vytváření spíše než kooperativního prostředí k prostředí kompetitivnímu. Proto hlavní náplní kurzu je na základě konkrétních námětů a ukázek aktivizačních metod seznámit s možnostmi kooperativní skupinové práce a jejího efektivního využití ve výuce biologie, či přírodopisu. Účastnící se na základě diskuze mohou ujistit, zda efektivně připravují a vedou výuku ve skupině, sami si vyzkouší konkrétní aktivizační metody, čímž získají také náměty do vlastní výuky. V neposlední řadě aktivizační metody a formy nabízejí interdisciplinární přesah, a to nejen v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda, proto mohou vhodně propojit určité tematické celky i několika předmětů. |
|
: vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MSMT-870/2020-2-170 | |
MŠMT | |
MŠMT- 6968/2019-1 | |
Jak na skupinovou výuku (nejen) v hodinách biologie? | |
8 vyučovacích hodin | |
Cílovou skupinou jsou aprobovaní i neaprobovaní učitelé přírodopisu na druhém stupni základních škol, biologie na gymnáziích a obdobných přírodovědných předmětů na středních odborných školách. Dále do cílové skupiny spadají další pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení, především vedoucí a lektoři přírodovědných kroužků. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Teacher training without subject specialisation (0113) | |
Master's degree | |
Z prostředků účastníka | |
profesní vzdělávání, rozšíření kvalifikace (ve smyslu zákona č. 563/2004 Sb., § 22, odst. 2) učitel 2. stupně ZŠ podle zákona č. 563/2004 Sb., § 8, odst. 1, písm. f3.) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
§ 10 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků | |
Jak na skupinovou výuku (nejen) v hodinách biologie? | |
Guarantor and venue | |
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. | |
Department of Biology Education | |
Department of Biology Education | |
učebna B4, Viničná 7, Praha 2 | |
Dates and duration | |
2021/2022 | |
winter semester | |
19.02.2022 | |
Short-time | |
8 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1290 Kč / kurz | |
Application | |
RNDr. Jiřina Rajsiglová, Ph.D., KUDBI | |
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. | |
jirina.kolkova@natur.cuni.cz | |
221951869 | |
10.02.2022 | |