Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 153)
 
   Login via CAS
Vysokoškolská pedagogika (VYSPEDLS)
Basic information
Vysokoškolská pedagogika
Variant code (CID): 10191
admission procedure in progress
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Faculty of Science
Futher Education Centre [31-643]
combined
Czech
Co se v kurzu naučíte?
Naučíte se projektovat výuku. Osvojíte si pedagogické přístupy k řešení problémů a další pedagogické
dovednosti a strategie, zejména v práci s lidmi.
Naučíte se, jak studenty správně motivovat, jak pracovat s pamětí, pozorností a s chybou, jak rozvíjet
kompetence své i studentů, jak pracovat s různými učební typy a styly, osvojíte si aktivizační
a „alternativní“ metody výuky a porovnáte je s těmi klasickými.
Naučíte se provádět diagnostiku a hodnocení, sebereflexi a seberozvoj, předcházet syndromu
vyhoření.

lektor: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.

Termín a časový plán:

v termínech: 1.3., 15.3., 5.4., 19.4., 3.5. + 17.5. a 24.5. "zápočtové" lekce.

Kurz VŠ pedagogiky pro budoucí i stávající vysokoškolské učitele.
6 + 1 lekce / LS
Dvě hodiny a patnáct minut prezenčního semináře jednou za čtrnáct dní + závěrečná lekce

místo konání: Viničná 7, učebna B2P, vždy v čase 12.20-14.40 hodin
Vysokoškolská pedagogika
1. lekce
Úvod do pedagogiky
- (Úvod do předmětu; Vzdělávání na vysokých školách, Informace, znalosti vs. vědění)
Motivace
- (Práce s vnější a vnitřní motivací, Hierarchie potřeb, Specifika motivace dospělých
Kompetence na VŠ
Studijní typy a styly

2. lekce
Plánování výuky
- (Cíle výuky – hierarchie cílů, cíle pro přírodovědné předměty, Fáze výuky, Plánování předmětu,
Tvorba sylabu, Profil absolventa VŠ
Paměť a timing v rámci učební jednotky
Rozpracování jednotky výuky: plán lekce)

3. lekce
Organizační formy výuky
- (Frontální/Hromadná výuka, skupinová výuka, projektová výuka; Exkurze a terénní
výuka; Expozice nového učiva)

- (Interakce učitel-student, Aktivní účast studenta ve výuce, Pravidla práce s dotazem, Jak motivovat k
otázkám i odpovědím; Jak si poradit, když nikdo neodpovídá..)

4. lekce
Metody výuky
- (Expozice nového učiva, Metody výuky – Přednáška vs. aktivní účast studentů, Typy diskuzí, cvičení a semináře, Brainstormig/brainwriting, Myšlenkové mapování; aj.
Studijní materiály

- Fungování paměti, Opakování, Hospodaření s časem, vizualizace - vizuální, auditivní, kinestetický typ;


5. lekce
Hodnocení výuky
- (Reflexe a sebereflexe učitele, Hospitace ve výuce, Práce s chybou a úspěchem)
Reflexe a sebereflexe
- (Reflexe a sebereflexe jako základ profesního rozvoje, Práce se zpětnou vazbou)

6. lekce
Hodnocení, klasifikace
- (Funkce a metody hodnocení, Pedagogická diagnostika, Chyba jako nástroj učení, Konstrukce
didaktického testu/zkoušky, Známkování)
Vyhoření
- (Rizika profese učitele, Profesní vyhoření, Psychohygiena)

7. lekce = Shrnutí a ohlédnutí se za kurzem
Výuka a já – vlastní ukázka toho, co mi kurz dal
Délka lekce bude upřesněna s ohledem na počet účastníků a jejich aktivní výstup.
15
Kurz je určen pro doktorandy Přírodovědecké fakulty.
Určeno pro doktorandy Přírodovědecké fakulty.

Schedule details
Statistics for the MEYS
Education science (0111)
Course requirements and qualification acquired
other
Certification: Osvědčení o absolvování programu
Guarantor and venue
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Futher Education Centre
Research Support Department
Viničná 7, Praha 2, posluchárna B2P
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D.
Dates and duration
2023/2024
summer semester, March
01.03.2024
1
21 (total number of hours)
7 týdnů (6 lekcí + 1, kde účastníci prezentují osvojené)
Friday - Friday
1.3.2024
15.3.2024
5.4.2024
19.4.2024
3.5.2024
17.5.2024
24.5.2024
Fees and financing
0 Kč / kurz
1 Kč
Kurz není zpoplatněn.
Application
CDV
Futher Education Centre
Bc. Jolana Hlaváčková, DiS.
jolana.hlavackova@natur.cuni.cz
221951968
01.02.2024
23.02.2024
1.2.2023-28.2.2023
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html