LGBT+ topics at school (psychological aspects) (8712)
Basic information | |
LGBT+ topics at school (psychological aspects) | |
Variant code (CID): | 8712 |
admission procedure terminated | |
![]() |
|
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Education |
Katedra psychologie [41-KPSY] | |
full-time | |
Czech | |
Jak reagovat na studenty a studentky, kteří ve škole řeší svoji minoritní sexuální orientaci a genderovou identitu? Pokud téma aktuálně řešíte ve vaší praxi, přijďte sdílet své zkušenosti a získat inspiraci od jiných. Kurz nabízí základní vhled do témat, která souvisí s tím, jak lze ve školách uchopit LGBT+ témata ve výuce a jak pracovat s LGBT+ studujícími. Pozornost budeme věnovat poznatkům z psychologických výzkumů, včetně nejnovějších českých studií, legislativním limitům a resortním dokumentům. Diskutovat budeme pedagogická dilemata, která s tématy souvisí. | |
245/2021-1-158 | |
MSMT | |
LGBT+ témata ve škole (psychologické aspekty) | |
Vymezení LGBT+; biologické a sociokulturní pozadí homosexuality a transsexuality; sexualita a gender (1 hodina) Vývoj identity LGBT+ osob, coming out, náročné situace, inhibující a podporující podmínky (1 hodina) Význam školy ve vývoji LGBT+ osob, výsledky výzkumů o školních zkušenostech LGBT+ studujících a vyučujících (1 hodina) Homofobie, homonegativita, důsledky negativních postojů v podobě genderově motivované a homofobní šikany, obtěžování, diskriminace, hate crimes (1 hodina) LGBT+ ve školním kurikulu (RVP, učebnice, obsah výuky) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Sociální a pedagogické klima, kvalita vztahů a postavení LGBT+ osob ve škole (intervence a prevence narušených vztahů v rámci předmětů, třídnictví a činností školního poradenského pracoviště) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Pedagogická dilemata a kontroverzní otázky – studující LGBT+ rodičů; hodnotový rámec přístupu k LGBT+ osobám; respekt a svoboda; skupina a jednotlivec; role náboženství; osobní postoje a profesionalita vyučujících v oblasti postojů k LGBT+ otázkám atd. (1 hodina) |
|
bez přijímacího řízení | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Psychology (0313) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
účast na kurzu | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. | |
Katedra psychologie | |
Katedra psychologie | |
Myslíkova 7 | |
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Dates and duration | |
2022/2023 | |
winter and summer semester | |
29.05.2023 | |
Short-time | |
8 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1000 Kč / course | |
Application | |
Magdalény Rettigové 4, Praha 1 | |
Bc. Iva Gecková | |
iva.geckova@pedf.cuni.cz | |
221900134 | |
26.01.2023 | |
22.05.2023 | |
![]() |
|
Further information | |
https://pages.pedf.cuni.cz/czv/zajmove-kurzy/nabidka-zajmovych-programu/ |