Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - II. pro mírně pokročilé (8480)
Basic information | |
Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - II. pro mírně pokročilé | |
Variant code (CID): | 8480 |
admission procedure terminated | |
![]() |
|
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Education |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky [41-KMDM] | |
full-time | |
Czech | |
Učitelé denně zažívají bezpočet situací, pro které nemají a ani nemohou mít připraven scénář a na které musí velmi rychle reagovat. Mnohdy je jejich reakce klíčová například pro budování bezpečného prostředí pro děti a dobré vztahy ve třídě. To klade na kompetence učitele velké nároky nejen z oblasti didaktických znalostí obsahu učiva, ale je potřeba, aby permanentně reflektoval průběh učení po stránce rozvoje kognice jednotlivých žáků, po stránce rozvoje jejich metakognitivních schopností, i po stránce budování klimatu ve třídě (tj. reflexe osobnosti jednotlivých žáků i sociálních vazeb ve třídě). K tomu si učitel vytváří důkazy o učení žáků a na základě nich formuluje individualizaci/diferenciaci pro příští edukační/reedukační kroky. K tomu napomáhá využití vhodně volených nástrojů formativního hodnocení (resp. responzivní výuky) vzhledem k cílům výuky. Kurz je určen učitelům I. stupně základních škol, asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří již mají nějaké zkušenosti s formativním hodnocení a chtějí je prohloubit v oblasti výuky matematice. |
|
MSMT-193/2022-3-164 | |
MŠMT ČR | |
MSMT 11914/2017-1 | |
Formativní hodnocení v matematice 1. stupně ZŠ - II. pro mírně pokročilé | |
Kurz je rozdělen do dvou bloků ve dvou dnech 2x 90 min. Celkem 8 vyučovacích hodin. Blok I: (2x 90 min) a) Sdílení vlastních zkušeností s osobnostně rozvíjejícím pojetím výuky, s využitím reflexí procesu učení, sebereflexí žáků. (90 min) b) Příprava na konkrétní výukovou jednotku se zaměřením na cílené využití prvků formativního hodnocení. Tato příprava bude v následujícím období účastníkem realizována ve své třídě, skupině žáků. (90 min) Blok II: (2x 90 min) c) Sdílení zkušeností z realizací vytvořených příprav a jejich analýzy. (90 min) d) Diskuze nad alteracemi uskutečněných příprav s cílem hlubšího využití prvků formativního hodnocení. (90 min) |
|
16 | |
Cílová skupina: pedagogové volného času, ředitelé škol a školských zařízení, učitelé 1. stupně ZŠ, asistenti pedagoga, speciální pedagogové Kurz je určen zejména učitelům I. stupně základních škol a dále asistentům, speciálním pedagogům a dalším pedagogickým pracovníkům, kteří se rozhodli vydat se na cestu budování podpůrného prostředí pro učení se svých žáků, ale i u sebe samého. |
|
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Education science (0111) | |
Course requirements and qualification acquired | |
nejsou stanoveny | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
bez kreditů | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Pedagogická fakulta UK | |
Dates and duration | |
2022/2023 | |
winter semester, November | |
01.11.2022 | |
Short-time | |
8 (total number of hours) | |
4 hodiny 1.11.2022 a 4 hodiny 22.11.2022 | |
1.11.2022 22.11.2022 |
|
Fees and financing | |
1800 Kč / course | |
Číslo účtu: 85236011/0100 variabilní symbol: 636522 |
|
Application | |
Centrum celoživotního vzdělávání, pouze elektronické přihlašování | |
Centrum celoživotního vzdělávání | |
Bc. Iva Gecková | |
iva.geckova@pedf.cuni.cz | |
221900342 | |
17.06.2022 | |
25.10.2022 | |
Kontakt na Katedru matematiky a didaktiky matematiky - Dr. Jana Slezáková, jana.slezakova@pedf.cuni.cz | |
![]() |