Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 180)
 
   Login via CAS
. (8332)
Basic information
.
Variant code (CID): 11986
admission procedure in progress
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Faculty of Education
Katedra psychologie [41-KPSY]
full-time
Czech
Program je v souladu s ustanovením par. 10 písm. dle vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariernímu systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, jako studium k prohloubení odborné kvalifikace.
Je určen pro zájemce - psychology a speciální pedagogy působící již ve školních poradenských pracovištích, případně pro psychology a speciální pedagogy, kteří hodlají na této pozici ve škole v budoucnu působit. Podpoří jejich zvyšování odborných kompetencí. Účastníci programu získají poznatky, které nebývají běžnou součástí pregraduálního studia psychologie/speciální pedagogiky z oblasti pedagogicko-psychologických zákonitostí pedagogického procesu v běžném školství, dále z oblasti psychologie učitele, žáka, třídy, rodiny, přičemž nebudou opomíjeny ani specifika a zvláštnosti v těchto oblastech. Kromě toho bude nedílnou součástí zvyšování znalostí a dovedností z oblasti profese psychologa/profese školního speciálního pedagoga.

Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
MŠMT
11914/2017-1
Školní poradenské služby
250 hodin, z toho 150 hodin probíhá ve společné výuce, 100 hodin dle zaměření v povinně volitelném modulu A) Školní psychologie nebo B) Školní speciální pedagogika, 50 hodin reflektované stáže ve školských poradenských zařízeních a školních poradenských pracovištích.

Výuka začne v říjnu 2025.
20
Přijímání jsou uchazeči ukončeným magisterským studiem ve studijním programu Psychologie nebo Speciální pedagogika.

Schedule details
Statistics for the MEYS
Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující vzdělávání a výchovu (0188)
Course requirements and qualification acquired
závěrečná písemná práce
závěrečná zkouška
Certification: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Guarantor and venue
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Katedra psychologie
Katedra psychologie
Praha, Pedagogická fakulta
Dates and duration
2025/2026
winter semester, October
4
250 (total number of hours)
Výuka se uskuteční v blocích, 1x měsíčně
Fees and financing
27800 Kč / course
Bez poplatků za přihlášku.
Poplatek za celý program je 27 800 Kč, hradí se ve dvou splátkách - za rok studia.
osvobozeno
Application
M. Rettigové 4, 116 39 Praha 1, přihláška elektronicky
Centrum celoživotního vzdělávání
Bc. Klára Hašková, DiS.
klara.haskova@pedf.cuni.cz
221900342
20.06.2025
30.07.2025
Uchazeči dokládají dosažené vzdělání fotokopií vysokoškolského diplomu.
Further information
https://pages.pedf.cuni.cz/skolni-psych-sppg/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html