Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 180)
 
   Login via CAS
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví (11793)
Basic information
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví
Variant code (CID): 11793
admission procedure in progress
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: First Faculty of Medicine
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání [11-00917]
full-time
Czech
Program je zaměřen na rozvoj dovedností potřebných pro moderní, empatickou a efektivní komunikaci s pacienty. Účastníci se naučí, jak vytvářet důvěryhodné vztahy, předcházet nedorozuměním a zvyšovat spokojenost pacientů i zdravotníků. Program propojuje teoretické poznatky s reálnými situacemi z praxe v nemocnicích.
Důraz je kladen na aktivní naslouchání, práci s emocemi, prevenci konfliktů a efektivní komunikaci i v časovém nebo emočním tlaku. Kurz se věnuje také vlivu prostředí na vnímání péče a podporuje zavádění proklientské kultury do zdravotnických týmů.
Česká lékařská komora
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví
18. června 2025
09:00 – 9:20 Úvod. seznámení s programem, cíli a účastníky

9:20 – 10:15 Základy proklientského přístupu v lékařské praxi
- Definice a význam proklientského přístupu kolem nás a ve zdravotnictví
- Jak správná komunikace ovlivňuje zdravotní výsledky pacientů
- Příklady úspěšných strategií v nemocničním a ambulantním prostředí

10:15 – 11:00 Klíčové prvky efektivní komunikace s pacientem
- Aktivní naslouchání a jeho význam v diagnostice
- Srozumitelnost a jasnost při vysvětlování léčebných postupů
- Jak přizpůsobit komunikaci různým typům klientů (senioři, děti, rodiče, chroničtí pacienti apod.)

11:00 – 12:00 Implementace proklientského přístupu v týmu
- Jak motivovat lékaře a zdravotníky k empatické komunikaci
- Nastavení firemní kultury zaměřené na pacienta v nemocnicích a klinikách
- Práce s emocionálně náročnými situacemi a předcházení vyhoření zdravotníků

12:00 – 12:45 Přestávka - oběd

12:45 – 13:30 Řešení konfliktů a prevence negativních zkušeností pacientů
- Jak správně řešit zpětnou vazbu pacientů a předcházet konfliktům
- Vliv neverbální komunikace na důvěru pacienta
- Jaké kroky podniknout pro neustálé zlepšování pacientské zkušenosti

13:30-14:00 Příklady z různých odvětví a zajímavá data
- Úspěšné případy z firem, které díky proklientskému přístupu zvýšily loajalitu zákazníků
- Statistiky a průzkumy potvrzující význam kvalitní komunikace
- Jak lze aplikovat principy ze zdravotnictví do jiných sektorů a naopak

14:00-14:30 Vliv prostředí na proklientský přístup
- Jak interiér zdravotnických zařízení ovlivňuje zkušenost pacientů
- Důležitost pocitu, soukromí a pohodlí při komunikaci s pacientem
- Jak lze upravit prostředí pro zlepšení vztahů mezi pacientem a zdravotníkem

14:30-15:00 Komunikace v časové tísni
- Jak efektivně komunikovat při vysokém pracovním vytížení
- Zásady efektivní komunikace v krizových situacích
- Jak stručně a výstižně předávat klíčové informace pod tlakem, s důrazem na minimalizaci chyb

15:00 – 16:00 Závěrečné shrnutí, doporučení, prostor pro otázky
Dobrovolné sdílení zkušenosti, sebereflexe, zpětná vazba účastníků
Lékaři připravující se na atestaci a všichni, kteří chtějí obohatit svou odbornou praxi o moderní principy zaměřené na pacienta.

Schedule details
Statistics for the MEYS
Medical diagnostic and treatment technology (0914)
Course requirements and qualification acquired
nejsou stanoveny
Certification: Osvědčení o absolvování programu
6
Guarantor and venue
MUDr. Jitka Feberová, Ph.D.
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
Velká zasedací místnost děkanátu 1. LF UK č.dv. 2.111
Dates and duration
2024/2025
summer semester, June
16.06.2025
Short-time
6 (total number of hours)
Fees and financing
1800 Kč / course
Application
SIS
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání
Eva Nováková
eva.novakova@lf1.cuni.cz
770316499
15.05.2025
08.06.2025
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html