Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví (11793)
Basic information | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
Variant code (CID): | 11793 |
admission procedure in progress | |
![]() |
|
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | First Faculty of Medicine |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání [11-00917] | |
full-time | |
Czech | |
Program je zaměřen na rozvoj dovedností potřebných pro moderní, empatickou a efektivní komunikaci s pacienty. Účastníci se naučí, jak vytvářet důvěryhodné vztahy, předcházet nedorozuměním a zvyšovat spokojenost pacientů i zdravotníků. Program propojuje teoretické poznatky s reálnými situacemi z praxe v nemocnicích. Důraz je kladen na aktivní naslouchání, práci s emocemi, prevenci konfliktů a efektivní komunikaci i v časovém nebo emočním tlaku. Kurz se věnuje také vlivu prostředí na vnímání péče a podporuje zavádění proklientské kultury do zdravotnických týmů. |
|
Česká lékařská komora | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
25. září 2025 Obsah odborného programu 09:00 – 09:30 Úvod, seznámení s programem, cíli a účastníky 9:30 – 10:15 1. Základy proklientského přístupu v lékařské praxi • Jak ovlivňuje komunikace zdravotní výsledky a důvěru pacientů • Příklady funkčních přístupů z ambulantní i nemocniční praxe 10:15 – 11:00 2. Klíčové prvky efektivní komunikace s pacientem • Aktivní naslouchání a srozumitelné vysvětlování léčby • Přizpůsobení komunikace specifickým skupinám pacientů 11:00 – 12:00 3. Implementace proklientského přístupu v týmu • Jak motivovat tým k empatické a vědomé komunikaci • Vytváření kultury zaměřené na pacienta a prevence vyhoření 12:00 – 12:45 – Přestávka na oběd 12:45 – 13:30 4. Řešení konfliktů a práce se zpětnou vazbou • Reakce na stížnosti a budování důvěry i v náročných situacích • Na základě analýzy negativních zkušeností pacientů identifikujeme nejčastější chyby 13:30 – 14:00 5. Příklady z praxe a relevantní data • Případové studie firem, kde proklientský přístup zvýšil loajalitu • Sdílíme výsledky průzkumu mezi více než 800 respondenty o spokojenosti s péčí 14:00 – 14:30 6. Vliv prostředí na pacientskou zkušenost • Jak prostor, soukromí a atmosféra ovlivňují vnímání péče • Jednoduché úpravy prostředí vedoucí ke zlepšení komunikace 14:30 – 15:00 7. Komunikace v časové tísni a krizových situacích • Stručné, ale účinné sdělení pod tlakem a při velkém vytížení • Zásady, které pomáhají předcházet chybám a nedorozuměním 15:00 – 16:00 Závěrečné shrnutí, doporučení, prostor pro otázky Dobrovolné sdílení zkušeností, sebereflexe, zpětná vazba účastníků |
|
Lékaři připravující se na atestaci a všichni, kteří chtějí obohatit svou odbornou praxi o moderní principy zaměřené na pacienta. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Medical diagnostic and treatment technology (0914) | |
Course requirements and qualification acquired | |
nejsou stanoveny | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
6 | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Malá zasedací místnost děkanátu 1. LF UK č.dv. 2.109 | |
Dates and duration | |
2024/2025 | |
winter semester, September | |
25.09.2025 | |
Short-time | |
6 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1800 Kč / course | |
Application | |
SIS | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Eva Nováková | |
eva.novakova@lf1.cuni.cz | |
770316499 | |
15.05.2025 | |
15.09.2025 | |
![]() |