Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví (11793)
Basic information | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
Variant code (CID): | 11793 |
admission procedure in progress | |
![]() |
|
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | First Faculty of Medicine |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání [11-00917] | |
full-time | |
Czech | |
Program je zaměřen na rozvoj dovedností potřebných pro moderní, empatickou a efektivní komunikaci s pacienty. Účastníci se naučí, jak vytvářet důvěryhodné vztahy, předcházet nedorozuměním a zvyšovat spokojenost pacientů i zdravotníků. Program propojuje teoretické poznatky s reálnými situacemi z praxe v nemocnicích. Důraz je kladen na aktivní naslouchání, práci s emocemi, prevenci konfliktů a efektivní komunikaci i v časovém nebo emočním tlaku. Kurz se věnuje také vlivu prostředí na vnímání péče a podporuje zavádění proklientské kultury do zdravotnických týmů. |
|
Česká lékařská komora | |
Přirozený proklientský přístup ve zdravotnictví | |
18. června 2025 09:00 – 9:20 Úvod. seznámení s programem, cíli a účastníky 9:20 – 10:15 Základy proklientského přístupu v lékařské praxi - Definice a význam proklientského přístupu kolem nás a ve zdravotnictví - Jak správná komunikace ovlivňuje zdravotní výsledky pacientů - Příklady úspěšných strategií v nemocničním a ambulantním prostředí 10:15 – 11:00 Klíčové prvky efektivní komunikace s pacientem - Aktivní naslouchání a jeho význam v diagnostice - Srozumitelnost a jasnost při vysvětlování léčebných postupů - Jak přizpůsobit komunikaci různým typům klientů (senioři, děti, rodiče, chroničtí pacienti apod.) 11:00 – 12:00 Implementace proklientského přístupu v týmu - Jak motivovat lékaře a zdravotníky k empatické komunikaci - Nastavení firemní kultury zaměřené na pacienta v nemocnicích a klinikách - Práce s emocionálně náročnými situacemi a předcházení vyhoření zdravotníků 12:00 – 12:45 Přestávka - oběd 12:45 – 13:30 Řešení konfliktů a prevence negativních zkušeností pacientů - Jak správně řešit zpětnou vazbu pacientů a předcházet konfliktům - Vliv neverbální komunikace na důvěru pacienta - Jaké kroky podniknout pro neustálé zlepšování pacientské zkušenosti 13:30-14:00 Příklady z různých odvětví a zajímavá data - Úspěšné případy z firem, které díky proklientskému přístupu zvýšily loajalitu zákazníků - Statistiky a průzkumy potvrzující význam kvalitní komunikace - Jak lze aplikovat principy ze zdravotnictví do jiných sektorů a naopak 14:00-14:30 Vliv prostředí na proklientský přístup - Jak interiér zdravotnických zařízení ovlivňuje zkušenost pacientů - Důležitost pocitu, soukromí a pohodlí při komunikaci s pacientem - Jak lze upravit prostředí pro zlepšení vztahů mezi pacientem a zdravotníkem 14:30-15:00 Komunikace v časové tísni - Jak efektivně komunikovat při vysokém pracovním vytížení - Zásady efektivní komunikace v krizových situacích - Jak stručně a výstižně předávat klíčové informace pod tlakem, s důrazem na minimalizaci chyb 15:00 – 16:00 Závěrečné shrnutí, doporučení, prostor pro otázky Dobrovolné sdílení zkušenosti, sebereflexe, zpětná vazba účastníků |
|
Lékaři připravující se na atestaci a všichni, kteří chtějí obohatit svou odbornou praxi o moderní principy zaměřené na pacienta. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Medical diagnostic and treatment technology (0914) | |
Course requirements and qualification acquired | |
nejsou stanoveny | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
6 | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
MUDr. Jitka Feberová, Ph.D. | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Velká zasedací místnost děkanátu 1. LF UK č.dv. 2.111 | |
Dates and duration | |
2024/2025 | |
summer semester, June | |
16.06.2025 | |
Short-time | |
6 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
1800 Kč / course | |
Application | |
SIS | |
Oddělení specializačního a celoživotního vzdělávání | |
Eva Nováková | |
eva.novakova@lf1.cuni.cz | |
770316499 | |
15.05.2025 | |
08.06.2025 | |
![]() |