Metoda zvyšování morálních kompetencí (11329)
Basic information | |
Metoda zvyšování morálních kompetencí | |
Variant code (CID): | 11329 |
admission procedure in progress | |
![]() |
|
Foundation programme | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Humanities |
Department of Philosophy [24-KF] | |
Foundation programme | |
full-time | |
Czech | |
Kurz je zaměřen na zvyšování morálních kompetencí účastníků prostřednictvím diskusí o morálních dilematech, a to v kontextu ověřené a certifikované metody, která je dlouhodobě a úspěšně aplikována v mezinárodním měřítku. Účastníci kurzu budou systematicky vedeni k rozvoji schopností komplexně porozumět, analyzovat a efektivně řešit morální dilemata. Moderované diskuse podporují morální uvažování, formulování morálních úsudků a přispívají k reflexi a komunikaci morálních postojů. Důraz bude kladen na rozvoj schopností rozvažovat a rozhodovat v dilematických situacích, na posilování argumentačních dovedností, naslouchání názorům druhých a respektování odlišných pohledů, stejně jako na prohlubování schopnosti rozlišovat kvalitu různých názorů pro a proti. Kurz svým zaměřením na zvyšování morálních kompetencí rozvíjí dovednosti potřebné pro efektivní komunikaci a rozhodování v složitých sociálních a kulturně diverzifikovaných situacích charakteristických pro současný komplexní svět. |
|
Metoda zvyšování morálních kompetencí | |
1. Úvod do kurzu a základní pojmy morální kompetence – 1 hodina • Definice morální kompetence • Vývoj konceptu morální kompetence (Kohlberg, Piaget a Lind) • Představení metody diskuse o morálních dilematech a její význam pro rozvoj morální kompetence 2. Testování morální kompetence – 1 hodina • Vysvětlení a význam Testu morální kompetence (Moral Competence Test – MCT) • Měření morální kompetence před absolvováním kurzu prostřednictvím MCT • Posouzení výsledku testů (C-skóre) a jeho interpretace 3. Struktura lekce s diskusí o morálních dilematech – 5 x 2 hodiny Jednotlivé fáze lekce zahrnují: • Představení morálního dilematu • Reflexe a diskuse • První rozhodnutí účastníků a rozdělení do skupin • Vysvětlení zásad efektivní diskuse a argumentace • Skupinová diskuse a hodnocení argumentů • Reflexe a sebereflexe v rámci diskusí • Druhé rozhodnutí a zpětná vazba • Možnost následné konzultace (5 x 1 hodina) 4. Závěrečná diskuse po ukončení kurzu a zpětná vazba – 1 hodina • Diskuse nad praktickými zkušenostmi z kurzu • Reflexe účastníků: Změna přístupu k etickým dilematům 5. Závěrečné testování morální kompetence – 1 hodina • Opětovná aplikace Testu morální kompetence (MCT) • Srovnání výsledků před a po kurzu, vyhodnocení zlepšení C-skóre |
|
22 | |
Kurz nestanovuje žádné podmínky přijetí. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Philosophy and ethics (0223) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
Nejsou stanoveny | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
MUDr. Anetta Jedličková, Ph.D. | |
Department of Philosophy | |
Internal Relations Department | |
JUDr. Adam Doležal, LL.M., Ph.D. MUDr. Anetta Jedličková, Ph.D. Mgr. et Mgr. Martin Zielina, Ph.D. |
|
Dates and duration | |
2024/2025 | |
summer semester | |
1 | |
19 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
15000 Kč / semestr | |
Application | |
Pátkova 2137/5, 182 00 Praha 8 | |
MUDr. Anetta Jedličková, Ph.D. | |
Anetta.Jedlickova@fhs.cuni.cz | |
00 | |
07.01.2025 | |
16.03.2025 | |
![]() |
|
Further information | |
https://fhs.cuni.cz/FHS-3553.html |