Life-Long Education programsLife-Long Education programs(version: 180)
 
   Login via CAS
. (8332)
Basic information
.
Variant code (CID): 10783
admission procedure in progress
Orientation: Lifelong learning programme - Interest-oriented
Faculty: Faculty of Education
Katedra psychologie [41-KPSY]
full-time
Czech
Program je v souladu s ustanovením par. 10 písm. dle vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariernímu systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, jako studium k prohloubení odborné kvalifikace.
Je určen pro zájemce - psychology a speciální pedagogy působící již ve školních poradenských pracovištích, případně pro psychology a speciální pedagogy, kteří hodlají na této pozici ve škole v budoucnu působit. Podpoří jejich zvyšování odborných kompetencí. Účastníci programu získají poznatky, které nebývají běžnou součástí pregraduálního studia psychologie/speciální pedagogiky z oblasti pedagogicko-psychologických zákonitostí pedagogického procesu v běžném školství, dále z oblasti psychologie učitele, žáka, třídy, rodiny, přičemž nebudou opomíjeny ani specifika a zvláštnosti v těchto oblastech. Kromě toho bude nedílnou součástí zvyšování znalostí a dovedností z oblasti profese psychologa/profese školního speciálního pedagoga.

Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
Absolvent vzdělávacího programu by měl být po absolvování kurzu připraven na výkon profese školního psychologa a profese speciálního pedagoga, s průpravou pro týmovou spolupráci v prostředí školy - měl by umět spolupracovat s výchovným poradcem, metodikem prevence, třídním učitelem a dalšími učiteli, měl by získat kompetence pro účast na přípravě koncepce školy v oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, v oblasti práce se žáky, učiteli i rodiči a kompetence pro spolupráci s jinými odbornými pracovišti.
MSMT-13891/2021-3-601
MŠMT
11914/2017-1
Školní poradenské služby
250 hodin, z toho 150 hodin probíhá ve společné výuce, 100 hodin dle zaměření v povinně volitelném modulu A) Školní psychologie nebo B) Školní speciální pedagogika, 50 hodin reflektované stáže ve školských poradenských zařízeních a školních poradenských pracovištích.

Výuka začne na konci února 2025.
20
Přijímání jsou uchazeči ukončeným magisterským studiem ve studijním programu Psychologie nebo Speciální pedagogika.

Schedule details
Statistics for the MEYS
Interdisciplinární programy a kvalifikace zahrnující vzdělávání a výchovu (0188)
Course requirements and qualification acquired
závěrečná písemná práce
závěrečná zkouška
Certification: Osvědčení o absolvování programu
bez kreditů
Guarantor and venue
doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Katedra psychologie
Katedra psychologie
Praha, Pedagogická fakulta
Dates and duration
2024/2025
summer semester, February
4
250 (total number of hours)
Výuka se uskuteční v blocích, 1x měsíčně
Fees and financing
27800 Kč / course
Bez poplatků za přihlášku.
Poplatek za celý program je 27 800 Kč, hradí se ve dvou splátkách - za rok studia.
osvobozeno
Application
M. Rettigové 4, 116 39 Praha 1, přihláška elektronicky
Centrum celoživotního vzdělávání
Bc. Klára Hašková, DiS.
klara.haskova@pedf.cuni.cz
221900342
03.07.2024
21.02.2025
Uchazeči dokládají dosažené vzdělání fotokopií vysokoškolského diplomu.
Further information
https://pages.pedf.cuni.cz/skolni-psych-sppg/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html