LGBT+ topics at school (psychological aspects) (8712)
Basic information | |
| LGBT+ topics at school (psychological aspects) | |
| Variant code (CID): | 10368 |
| admission procedure terminated | |
![]() |
|
| Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
| Faculty: | Faculty of Education |
| Katedra psychologie [41-KPSY] | |
| full-time | |
| Czech | |
| Jak reagovat na studenty a studentky, kteří ve škole řeší svoji minoritní sexuální orientaci a genderovou identitu? Pokud téma aktuálně řešíte ve vaší praxi, přijďte sdílet své zkušenosti a získat inspiraci od jiných. Kurz nabízí základní vhled do témat, která souvisí s tím, jak lze ve školách uchopit LGBT+ témata ve výuce a jak pracovat s LGBT+ studujícími. Pozornost budeme věnovat poznatkům z psychologických výzkumů, včetně nejnovějších českých studií, legislativním limitům a resortním dokumentům. Diskutovat budeme pedagogická dilemata, která s tématy souvisí. | |
| 245/2021-1-158 | |
| MSMT | |
| LGBT+ témata ve škole (psychologické aspekty) | |
| Vymezení LGBT+; biologické a sociokulturní pozadí homosexuality a transsexuality; sexualita a gender (1 hodina) Vývoj identity LGBT+ osob, coming out, náročné situace, inhibující a podporující podmínky (1 hodina) Význam školy ve vývoji LGBT+ osob, výsledky výzkumů o školních zkušenostech LGBT+ studujících a vyučujících (1 hodina) Homofobie, homonegativita, důsledky negativních postojů v podobě genderově motivované a homofobní šikany, obtěžování, diskriminace, hate crimes (1 hodina) LGBT+ ve školním kurikulu (RVP, učebnice, obsah výuky) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Sociální a pedagogické klima, kvalita vztahů a postavení LGBT+ osob ve škole (intervence a prevence narušených vztahů v rámci předmětů, třídnictví a činností školního poradenského pracoviště) – popis stavu a mapování situace na školách zúčastněných osob, možnosti zlepšování, diskuse (1,5 hodina) Pedagogická dilemata a kontroverzní otázky – studující LGBT+ rodičů; hodnotový rámec přístupu k LGBT+ osobám; respekt a svoboda; skupina a jednotlivec; role náboženství; osobní postoje a profesionalita vyučujících v oblasti postojů k LGBT+ otázkám atd. (1 hodina) |
|
| bez přijímacího řízení | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
| Psychology (0313) | |
Course requirements and qualification acquired | |
| other | |
| Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
| účast na kurzu | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Guarantor and venue | |
| PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. | |
| Katedra psychologie | |
| Katedra psychologie | |
| Myslíkova 7 | |
| doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. | |
Dates and duration | |
| 2023/2024 | |
| summer semester, April | |
| 19.04.2024 | |
| Short-time | |
| 8 (total number of hours) | |
Fees and financing | |
| 1000 Kč / course | |
Application | |
| Magdalény Rettigové 4, Praha 1 | |
| Bc. Klára Hašková, DiS. | |
| klara.haskova@pedf.cuni.cz | |
| 221900342 | |
| 01.01.2024 | |
| 07.04.2024 | |
![]() |
|
Further information | |
| https://pages.pedf.cuni.cz/czv/zajmove-kurzy/nabidka-zajmovych-programu/ | |
