Vysokoškolská pedagogika (VYSPEDLS)
Basic information | |
Vysokoškolská pedagogika | |
Variant code (CID): | 10191 |
admission procedure in progress | |
Orientation: | Lifelong learning programme - Interest-oriented |
Faculty: | Faculty of Science |
Futher Education Centre [31-643] | |
combined | |
Czech | |
Co se v kurzu naučíte? Naučíte se projektovat výuku. Osvojíte si pedagogické přístupy k řešení problémů a další pedagogické dovednosti a strategie, zejména v práci s lidmi. Naučíte se, jak studenty správně motivovat, jak pracovat s pamětí, pozorností a s chybou, jak rozvíjet kompetence své i studentů, jak pracovat s různými učební typy a styly, osvojíte si aktivizační a „alternativní“ metody výuky a porovnáte je s těmi klasickými. Naučíte se provádět diagnostiku a hodnocení, sebereflexi a seberozvoj, předcházet syndromu vyhoření. lektor: RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. Termín a časový plán: v termínech: 1.3., 15.3., 5.4., 19.4., 3.5. + 17.5. a 24.5. "zápočtové" lekce. Kurz VŠ pedagogiky pro budoucí i stávající vysokoškolské učitele. 6 + 1 lekce / LS Dvě hodiny a patnáct minut prezenčního semináře jednou za čtrnáct dní + závěrečná lekce místo konání: Viničná 7, učebna B2P, vždy v čase 12.20-14.40 hodin |
|
Vysokoškolská pedagogika | |
1. lekce Úvod do pedagogiky - (Úvod do předmětu; Vzdělávání na vysokých školách, Informace, znalosti vs. vědění) Motivace - (Práce s vnější a vnitřní motivací, Hierarchie potřeb, Specifika motivace dospělých Kompetence na VŠ Studijní typy a styly 2. lekce Plánování výuky - (Cíle výuky – hierarchie cílů, cíle pro přírodovědné předměty, Fáze výuky, Plánování předmětu, Tvorba sylabu, Profil absolventa VŠ Paměť a timing v rámci učební jednotky Rozpracování jednotky výuky: plán lekce) 3. lekce Organizační formy výuky - (Frontální/Hromadná výuka, skupinová výuka, projektová výuka; Exkurze a terénní výuka; Expozice nového učiva) - (Interakce učitel-student, Aktivní účast studenta ve výuce, Pravidla práce s dotazem, Jak motivovat k otázkám i odpovědím; Jak si poradit, když nikdo neodpovídá..) 4. lekce Metody výuky - (Expozice nového učiva, Metody výuky – Přednáška vs. aktivní účast studentů, Typy diskuzí, cvičení a semináře, Brainstormig/brainwriting, Myšlenkové mapování; aj. Studijní materiály - Fungování paměti, Opakování, Hospodaření s časem, vizualizace - vizuální, auditivní, kinestetický typ; 5. lekce Hodnocení výuky - (Reflexe a sebereflexe učitele, Hospitace ve výuce, Práce s chybou a úspěchem) Reflexe a sebereflexe - (Reflexe a sebereflexe jako základ profesního rozvoje, Práce se zpětnou vazbou) 6. lekce Hodnocení, klasifikace - (Funkce a metody hodnocení, Pedagogická diagnostika, Chyba jako nástroj učení, Konstrukce didaktického testu/zkoušky, Známkování) Vyhoření - (Rizika profese učitele, Profesní vyhoření, Psychohygiena) 7. lekce = Shrnutí a ohlédnutí se za kurzem Výuka a já – vlastní ukázka toho, co mi kurz dal Délka lekce bude upřesněna s ohledem na počet účastníků a jejich aktivní výstup. |
|
15 | |
Kurz je určen pro doktorandy Přírodovědecké fakulty. | |
Určeno pro doktorandy Přírodovědecké fakulty. | |
Schedule details | |
Statistics for the MEYS | |
Education science (0111) | |
Course requirements and qualification acquired | |
other | |
Certification: | Osvědčení o absolvování programu |
Guarantor and venue | |
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. | |
Futher Education Centre | |
Research Support Department | |
Viničná 7, Praha 2, posluchárna B2P | |
RNDr. Ina Rajsiglová, Ph.D. | |
Dates and duration | |
2023/2024 | |
summer semester, March | |
01.03.2024 | |
1 | |
21 (total number of hours) | |
7 týdnů (6 lekcí + 1, kde účastníci prezentují osvojené) | |
Friday - Friday | |
1.3.2024 15.3.2024 5.4.2024 19.4.2024 3.5.2024 17.5.2024 24.5.2024 |
|
Fees and financing | |
0 Kč / kurz | |
1 Kč | |
Kurz není zpoplatněn. | |
Application | |
CDV | |
Futher Education Centre | |
Bc. Jolana Hlaváčková, DiS. | |
jolana.hlavackova@natur.cuni.cz | |
221951968 | |
01.02.2024 | |
23.02.2024 | |
1.2.2023-28.2.2023 | |