Práce s chemikáliemi je téměř každodenní rutinou učitele S?. Často s chemikáliemi pracují v rámci své výuky i S? žáci, za něž je pedagog zodpovědný. Zranění žáka či učitele není žádoucí a je tedy třeba? být na různé situace s problematikou bezpečnosti práce a zacházení s chemikáliemi související v S? laboratoři připraven. Řadu znalostí učitelé získají buď během své přípravy v rámci svého V? studia případně v rámci specializovaných kurzů. Celá situace je ale velmi komplikována častými změnami v legislativě a řadou nelogičností a protichůdných tvrzení v příslušné legislativě a souvisejících výkladech. Cílem práce je tak na základě řečeného zpracovat komplexnější materiál k tematice bezpečnosti práce v chemické laboratoři shrnující existující legislativu, případné komentáře a tipy a triky pro práci v chemické laboratoři na S? z hlediska bezpečnosti práce, vše dále doplněno o databázi nejvýznamnějších chemikálií využívaných na S? zaměřené na označování a využití těchto chemikálií.