Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ a příspěvek k edukaci studentů učitelství chemie v tomto oboru
Thesis title in Czech: | Návrh implementace nových poznatků z interdisciplinárního oboru "nanotechnologie" do výuky přírodovědných předmětů na SŠ a příspěvek k edukaci studentů učitelství chemie v tomto oboru |
---|---|
Thesis title in English: | Nanotechnology: Implementation of contemporary progress into science education at secondary school and in education of future chemistry teachers |
Key words: | nanotechnologie, nanověda, nanočástice, nanostruktury, mikroskopie skenující sondou (SPM), nanomateriály, nanoelektronika, nanooptika, nanobiotechnologie, výuka nanotechnologie, výuka nanovědy, výukový text, prezentace, projekt, exkurze, demonstrace |
English key words: | nanotechnology, nanoscience, nanostructures, scanning probe microscopy (SPM), nanomaterials, nanoelectronics, nanooptics, nanobiotechnology, education of nanotechnology, education of nanoscience, educational text, presentation, demonstrations |
Academic year of topic announcement: | 2010/2011 |
Thesis type: | rigorosum thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 24.01.2011 |
Date of assignment: | 24.01.2011 |
Date of electronic submission: | 24.01.2011 |
Date of proceeded defence: | 01.04.2011 |
Opponents: | prof. RNDr. Marek Procházka, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Tato rigorózní práce se bude zabývat možnými způsoby implementace zajímavých a důležitých poznatků z oblasti "nanosvěta" do výuky přírodovědných předmětů na střední škole. K tomuto účelu je předpokládáno zpracování několika výukových materiálů a jednoduchých demonstrací. |
Preliminary scope of work in English |
This rigorous thesis will be focused on possible ways how to implement interesting and important findings from the field called "nanoworld" into the curriculum of science subjects at secondary school. For this purpose, some educational materials and demonstrations are expected to be prepared. |