Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Základní aspekty výuky chemie na středním stupni Waldorfských škol
Thesis title in Czech: Základní aspekty výuky chemie na středním stupni Waldorfských škol
Thesis title in English: Basic aspects of chemical education at Waldorf schools of secondary level
Academic year of topic announcement: 2008/2009
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 19.03.2009
Date of assignment: 23.03.2009
Date of electronic submission:23.06.2009
Date of proceeded defence: 23.06.2009
Opponents: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
Zpracování popisu možností a zkušeností s výukou chemie na středních Waldorfských školách.
References
Knihžně publikované zdroje:
CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě. Praha : Baltazar, 1991.
WIRZ, Daniel. Výchova začíná vztahem. Brno : Akademické nakladatelství Cerm, 2007.
STEINER, Rudolf. Všeobecná nauka o člověku jako základ pedagogiky. Semily : Opherus, 2003.
STEINER, Rudolf. Waldorfská pedagogika : Metodika a didaktika. Semily : Opherus, 2003.
STEINER, Rudolf. Waldorfská pedagogika : Seminární hodiny a přednášky k učebnímu plánu. Semily : Opherus, 2006.
JULIUS, Frits H. Stoffeswel und Menschenbildung : Chemie an einfachen Phänomenen dargestellt, Teil I Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 1960.
JULIUS, Frits H. Grundlagen einer phänomenologischen Chemie : Stoffeswelt und Menschenbildung, Teil II. Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 1965.
MACKENSEN, Manfred von. Prozesschemie aus spirituelem Ansatz. Kassel : [s.n.], 1997.
KRANICH, Ernst Michael. Chemie verstehen : Die Bedeutung der Elemente in Substanz. und Lebensprozessen. Stuttgart : Verlag Freies Geistesleben, 2005.

Doporučené časopisy:
Erziehungskunst
Waldorf science newsletter
Preliminary scope of work
Popis možností a zkušeností s výukou chemie na středních Waldorfských školách a hrubé srovnání s výukou na "běžných školách".
Preliminary scope of work in English
Description of possibilities and experience with education of chemistry at Waldorf schools of secondary level and short comparison with education at "typical czech" high schools
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html