Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Thesis title in Czech: | Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory |
---|---|
Thesis title in English: | Physics inaccuracies in Czech textbooks for medical and healthcare fields |
Key words: | fyzikální vzdělávání|neadekvátnost|učebnice|lékařské obory|zdravotnické obory |
English key words: | physics education|inaccuracy|textbook|medical fields|healthcare fields |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D. |
Author: |
Guidelines |
1. Vytipovat v současné době používané české fyzikální učebnice pro lékařské a zdravotnické obory.
2. Reflektovat vybrané části některých z těchto učebnic z hlediska jejich fyzikální adekvátnosti. 3. Navrhnout konkrétní úpravy textů, příp. obrázků, které mohou přispět k odstranění zjištěných neadekvátností. 4. Nabídnout tyto úpravy autorům nebo vydavatelům těchto učebnic, aby mohlo v budoucnu dojít ke zkvalitnění těchto učebnic. |
References |
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido.
Žák, V. (2018). Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele. Univerzita Karlova, Karolinum. učebnice fyziky pro lékařské a zdravotnické obory |