Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Thesis title in Czech: Fyzikální neadekvátnosti v českých učebnicích pro lékařské a zdravotnické obory
Thesis title in English: Physics inaccuracies in Czech textbooks for medical and healthcare fields
Key words: fyzikální vzdělávání|neadekvátnost|učebnice|lékařské obory|zdravotnické obory
English key words: physics education|inaccuracy|textbook|medical fields|healthcare fields
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: doc. RNDr. Mgr. Vojtěch Žák, Ph.D.
Author:
Guidelines
1. Vytipovat v současné době používané české fyzikální učebnice pro lékařské a zdravotnické obory.
2. Reflektovat vybrané části některých z těchto učebnic z hlediska jejich fyzikální adekvátnosti.
3. Navrhnout konkrétní úpravy textů, příp. obrázků, které mohou přispět k odstranění zjištěných neadekvátností.
4. Nabídnout tyto úpravy autorům nebo vydavatelům těchto učebnic, aby mohlo v budoucnu dojít ke zkvalitnění těchto učebnic.
References
Mandíková, D., & Trna, J. (2011). Žákovské prekoncepce ve výuce fyziky. Paido.
Žák, V. (2018). Kvalita fyzikálního vzdělávání v rukou učitele. Univerzita Karlova, Karolinum.
učebnice fyziky pro lékařské a zdravotnické obory
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html