Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Pylová sbírka do středních škol jako nástroj pro ilustraci kvality medu
Thesis title in Czech: Pylová sbírka do středních škol jako nástroj pro ilustraci kvality medu
Thesis title in English: Reference pollen collection for high schools as a tool to illustrate the quality of honey
Key words: pylová analýza, med
English key words: pollen analysis, honey
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Biology Education (31-180)
Supervisor: RNDr. Vojtěch Abraham, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.11.2024
Date of assignment: 27.11.2024
Confirmed by Study dept. on: 28.11.2024
Preliminary scope of work
Diplomová práce bude zkoumat, jak by šlo zadané téma demonstrovat na středních školách a jak se vypořádat s potenciálními překážkami, na které může pylová analýza narážet mimo univerzitní laboratoře (příprava pylových zrn, určování pylu s využitím AI nebo DIY mikroskopů). Náplní bude výběr druhů do pylové sbírky a tvorba trvalých preparátů pro ilustraci kvality medu. Pylová úloha by měla být navržena pro určitý typ školy, neboť aplikovaný přístup na lesnických školách se může lišit od způsobu podání na všeobecných gymnáziích. Sledování kvality medu pomocí pylové analýzy může zaujmout spíše na středních zemědělských školách. Návrh pylové úlohy může probíhat ve spolupráci s konkrétní střední školou, která pak s použitím diplomové práce žactvu začne pyl ukazovat. Ze stran uchazečů a uchazeček jsou určitě vítány jakékoliv další nápady. (Pyl je i forenzní metoda.)

Očekávané dovednostipo absolvovánístudentské práce, uchazeč bude schopný:
· určovat pylová zrna, zacházet s mikroskopy a laboratorní technikou
· kriticky vybírat z akademických témat relevantní informace a předávat je žactvu skrze úlohy praktického pozorovaní biologických objektů
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html