hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration:
04.01.2024
Date of assignment:
04.01.2024
Confirmed by Study dept. on:
05.02.2024
References
ROLFES, T., ROTH, J., SCHNOTZ, W. (2018): Effects of Tables, Bar Charts, and Graphs on Solving Function Tasks. Journal für Mathematik-Didaktik, 39, 1, 97–125.
Preliminary scope of work
Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnotit, v jaké míře umí žáci základní škol pracovat s vizuáliemi typickými pro geografii, které však vyžadují matematické znalosti a dovednosti. Pro naplnění hlavního cíle bude nejprve provedena obsahová analýza základoškolských učebnic pro určení četnosti výskytu výše charakterizovaných vizuálií. Následně bude vyvinut výzkumný nástroj, didaktický test, který bude využit pro zhodnocení žákovských dovedností práce s nejčastěji se vyskytujícími vizuáliemi. V případě zjištění nedostatečné úrovně dovedností budou identifikovány tzv. "bottle necks" (jak z pohledu matematiky, tak geografie) bránící žákům v plnohodnotné práci s danými vizuáliemi.