2D Game editor
Thesis title in Czech: | 2D Game editor |
---|---|
Thesis title in English: | 2D Game Editor |
Key words: | Herní editor|2D hra|Vývoj her|Skriptování |
English key words: | Game editor|2D game|Game development|Scripting |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 06.11.2023 |
Date of assignment: | 05.12.2023 |
Confirmed by Study dept. on: | 07.12.2023 |
Date and time of defence: | 28.06.2024 09:00 |
Date of electronic submission: | 09.05.2024 |
Date of submission of printed version: | 09.05.2024 |
Date of proceeded defence: | 28.06.2024 |
Opponents: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je návrh a implementace editoru her (herních úrovní) a prostředí pro interpretaci těchto her (hry vytvořené v tomto editoru budou hratelné (jen) pomocí tohoto interpretu). Oboje bude implementováno v Unity. Použitelnost prostředí řešitel demonstruje přípravou her na způsob Jump King, Flappy Bird a Mario (jejichž přímá reimplementace by nejspíše byla porušením autorského práva).
Editor umožní manipulaci s předdefinovanými grafickými prvky (stěnami, hráči, dekoracemi, pastmi,..). Dalšími funkcionalitami, na které se řešitel pokusí zaměřit po úspěšné implementaci editoru a interpretu, budou: Analýza splnitelnosti levelu (nalezením cesty ze startu do cíle) a možnost vytvořit další (prostředím nepředdefinované) typy prvků (s využitím jednoduchého skriptovacího jazyka, který řešitel pro tyto účely navrhne). |
References |
Mitchell M.: Introduction to genetic algorithms. MIT Press, 1996, ISBN 9780262631853.
Shaker N., Togelius J., Nelson M. J.: Procedural content generation in games. Switzerland: Springer International Publishing, 2016, ISBN 978-3-319-42714-0. Palacios J.: Unity 2018 Artificial Intelligence Cookbook: Over 90 recipes to build and customize AI entities for your games with Unity. Packt Publishing Ltd., 2018, ISBN 9781788625227. Russel S. J., Norvig, P.: Artificial Intelligence: A Modern Approach. 3rd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, ISBN 978-0-13-604259-4. Treglia D.: Game Programming Gems. Charles River Media, Inc. 2003, ISBN 1584500492. Togelius J., Yannakakis G. N., Stanley K. O., Browne C.: Search-based procedural content generation: A taxonomy and survey. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games 3(3), 2011, pp. 172-186. |