Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Thesis title in Czech: Použitelnost didaktické hry pro výuku kartografie na základních školách
Thesis title in English: The usability of the educational game for the cartography education in lower-secondary schools
Key words: Použitelnost, didaktická hra, kartografie, ideální ostrov, aktivizující metoda, zeměpis, geografie
English key words: Usability, educational game, cartography, fictional island, activation method, geography
Academic year of topic announcement: 2020/2021
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.01.2021
Date of assignment: 14.01.2021
Confirmed by Study dept. on: 14.01.2021
Date of electronic submission:18.07.2023
Date of proceeded defence: 13.09.2023
Opponents: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D.
 
 
 
References
HANUS, M., HAVELKOVÁ, L., KOCOVÁ L., BERNHAUSEROVÁ, V., ŠTOLCOVÁ, K., FENCLOVÁ K., ZÝMA, M. (2020): Práce s mapou ve výuce: certifikovaná metodika. P3K, Praha.
RANDEL, J. M., MORRIS, B. A. , WETZEL, D., WHITEHILL, B. V. (1992):The Effectiveness of Games for Educational Purposes: A Review of Recent Research. Simulation and Gaming, 23(3).
STARÝ, K., CHVÁL, M. (2009): Kvalita a efektivita výuka: metodologické přístupy. In: Janíková, M., Vlčková, K. a kol. (eds.): Výzkum výuky: Tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. Centrum pedagogického výzkumu, Brno, 63–81.
Preliminary scope of work
Práce se v teoretické rovině věnuje aktivizačním výukovým metodám, specificky poté didaktickým hrám a ověřování jejich použitelnosti pro výuku. Hlavním cílem empirické části práce je otestovat uživatelskou použitelnost autorem vytvořené didaktické hry pro výuku kartografie a na základě testování podchytit limity hry a následně přijít s jejich možnými řešení a vytvořit upravenou verzi hry.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html