Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Proměny turistické nabídky v krajích Česka v letech 2009-2018
Thesis title in Czech: Proměny turistické nabídky v krajích Česka v letech 2009-2018
Thesis title in English: Changes in tourist offer in regions of the Czechia in the years 2009-2018
Key words: cestovní ruch, udržitelný cestovní ruch, turistická nabídka, turistická poptávka.
English key words: tourism, sustainable tourism, tourist offer, tourist demand.
Academic year of topic announcement: 2017/2018
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Dana Fialová, Ph.D.
Author: Mgr. Petr Nekola - assigned by the advisor
Date of registration: 10.12.2017
Date of assignment: 11.12.2017
Date of electronic submission:30.07.2018
Date of proceeded defence: 12.09.2018
Opponents: RNDr. Lukáš Nekolný, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Na základě analýzy literatury (např. časopis COT ) sledovat , jak domácí nabídka turistických prodktů v krajích Česka reflektuje trendy v cestovním ruchu.
Cílem práce je zjistit proměny nabídky turistických produktů za posledních 10 let v krajích Česka a jejich reflexi v cestovním ruchu. Cílem je dále sledovat reakce krajů na světové trendy a jak se v nich projevují změny v turistické nabídce a porovnat kraje navzájem mezi sebou. Společenská relevance spočívá v tom, že cestovní ruch prodělává v současné době velký rozvoj, má významnou roli v životním stylu společnosti a je významný pro některé podnikatele, pro něž generuje ekonomické prostředky.
Preliminary scope of work in English
Based on an analysis of the literature (eg COT Magazine), see how the domestic offer of tourism products in the regions of Czechia reflects the trends in tourism.
The aim of the work is to find out the changes in the offer of tourist products in the last 10 years in the regions of the Czechia and their reflection in tourism. The aim is to follow the regions' reactions to the world trends and how they show changes in the tourist offer and compare the regions with each other. Social relevance is that tourism is currently undergoing major development, has a significant role in the lifestyle of society and is important for some entrepreneurs for whom it generates economic resources.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html