Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity
Thesis title in Czech: | Jednoduché počítačové hry pro výuku chemie - možnosti a limity |
---|---|
Thesis title in English: | Casual computer games in chemistry education - possibilities and limits |
Key words: | aktivizující metody, didaktická hra, organické názvosloví, přírodní látky, Java, programování didaktické hry, vzdělávání v chemii |
English key words: | activationg teaching methods, didactic game, organic nomenclature, natural compounds, Java, development of didactic game, chemistry education |
Academic year of topic announcement: | 2012/2013 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Chemistry Education (31-280) |
Supervisor: | doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned by the advisor |
Date of registration: | 28.01.2013 |
Date of assignment: | 28.01.2013 |
Date of electronic submission: | 17.05.2016 |
Date of proceeded defence: | 08.06.2016 |
Opponents: | RNDr. Pavel Teplý, Ph.D. |
Preliminary scope of work |
Práce je zaměřena na tvorbu a využití jednoduchých počítačových her ve výuce chemie a v chemickém vzdělávání. V rámci práce bude na základě rešerše vytvořeno (naprogramováno) několik jednoduchých výukových her zaměřených na chemii a tyto hry budou evaulovány ve skupinách žáků a učitelů. Cílem práce je zejména vytvořit několik didaktických her pro výuku chemie a tak podpořit výuku chemie nenásilnou aktivizační formou s využitím studentům blízkých prostředků ICT. Důležitá je při tvorbě odborná správnost a vhodné didaktické zpracování hry, neboť nižší kvalita v těchto ohledech je nedostatkem některých her, které v této oblasti již existují. |
Preliminary scope of work in English |
The diploma thesis is focused on desing and creation of few simple (casual) computer games for chemistry education. In the framework of the thesis, few simple chemistry games will be developed and programmed and evaluated in groups of pupils and teachers. The main objective of the thesis is development of the didactic games for chemistry education due to the lack of good games focused on chemistry education now and, hence, support the chemistry education by an active form using ICT tools. Important aspect of the developed games is their quality regarding chemistry and didactic correctness, which is also deficiency of some existing games on chemistry education. |