Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Thesis title in Czech: Demonstrace jako prostředek názornosti v chemickém vzdělávání
Thesis title in English: Demonstrations as an illustrative tool in chemistry education
Key words: demonstrace, žákovská demonstrace, přednášková demonstrace, modely, makroskopická analogie, názornost, nanosvět, výukové materiály, PowerPointová prezentace, pracovní listy, mezipředmětové úlohy
English key words: demonstration, students´ demonstration, lecture demonstration, models, macroscopic analogy, illustrative approach, nanoworld, educational materials, PowerPoint presentation, worksheets, interdisciplinary tasks
Academic year of topic announcement: 2010/2011
Thesis type: dissertation
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 11.11.2010
Date of assignment: 11.11.2010
Date and time of defence: 18.09.2014 10:30
Date of electronic submission:01.07.2014
Date of proceeded defence: 18.09.2014
Opponents: doc. RNDr. Marta Klečková, CSc.
  doc. RNDr. Daniel Nižňanský, Dr.
 
 
Advisors: RNDr. Antonín Fejfar, CSc.
Preliminary scope of work
Důležitým prvkem ve výuce chemie je experiment. Často se ale dostáváme k prezentaci jevů, které lze pouze s pomocí chemického experimentu demonstrovat jen obtížně. Pak lze využít moderní techniky a různých animací, videí a obecně multimediálních materiálů. I tyto cesty ale mohou mít svá omezení, protože někdy není potřebná technika dostupná, přílišné využívání techniky také může vést ke ztrátě zájmu u žáků. Alternativním přístupem tak může být využití různých demonstrací bezpoužití multimediální techniky, jako jsou např. modely apod. V tomto ohledu se práce bude zabývat vyhledáváním, koncepcí a vývojem různých demonstrací a metodiky k těmto demonstracím, které lze využít ve výuce na SŠ bez použití multimediální techniky. Dále se práce bude zabývat testováním vytvořených demonstrací přímo ve výuce na SŠ.
Předběžný plán práce:
1. rok: podrobná rešerše literatury a internetu včetně cizojazyčných stránek; hledání vzorových demonstrací, jejich ověřování, modifikace;
2. rok: vytipování problematických témat vhodných pro hledání a tvorbu nových demonstrací; koncepce a tvorba nových demonstrací;
3. rok: ověřování a testování vytvořených materiálů (list k demonstraci + metodika), mj. přímo ve výuce na SŠ
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html