Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik
Thesis title in Czech: | Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik |
---|---|
Thesis title in English: | Procedural Racetracks Generation in Racing Videogames Using Generative Grammars |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.10.2024 |
Date of assignment: | 08.01.2025 |
Confirmed by Study dept. on: | 09.01.2025 |
Guidelines |
Generativní gramatiky se využívají pro procedurální generování. Nejprve se používaly pro generování textových řetězců a simulace růstu rostlin. Stále více se však rozšiřují i do jiných oblastí, zvláště počítačových her. Zde se používají ke generování levelů do různých typů her, ale zatím nikdo je nevyužil pro závodní hry. Cílem práce tedy bude vytvořit gramatiky pro generování závodních tratí do hry Trackmania anebo hry obdobné. |
References |
Middag, Bart. Controllable Generative Grammars for Multifaceted Generation of Game Levels. 2016.
Pascal Müller, Peter Wonka, Simon Haegler, Andreas Ulmer, and Luc Van Gool. 2006. Procedural modeling of buildings. In ACM SIGGRAPH 2006 Papers (SIGGRAPH '06). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 614–623. Madkour, Abdelrahman et al. Guiding Generative Graph Grammars of Dungeon Mission Graphs via Examples. AIIDE Workshops. 2021. Togelius, Julian et al. Making Racing Fun Through Player Modeling and Track Evolution. 2006. |