Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 384)
Thesis details
   Login via CAS
Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik
Thesis title in Czech: Procedurální generování tratí v závodní počítačové hře pomocí generativních gramatik
Thesis title in English: Procedural Racetracks Generation in Racing Videogames Using Generative Grammars
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.10.2024
Date of assignment: 08.01.2025
Confirmed by Study dept. on: 09.01.2025
Guidelines
Generativní gramatiky se využívají pro procedurální generování. Nejprve se používaly pro generování textových řetězců a simulace růstu rostlin. Stále více se však rozšiřují i do jiných oblastí, zvláště počítačových her. Zde se používají ke generování levelů do různých typů her, ale zatím nikdo je nevyužil pro závodní hry. Cílem práce tedy bude vytvořit gramatiky pro generování závodních tratí do hry Trackmania anebo hry obdobné.
References
Middag, Bart. Controllable Generative Grammars for Multifaceted Generation of Game Levels. 2016.

Pascal Müller, Peter Wonka, Simon Haegler, Andreas Ulmer, and Luc Van Gool. 2006. Procedural modeling of buildings. In ACM SIGGRAPH 2006 Papers (SIGGRAPH '06). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 614–623.

Madkour, Abdelrahman et al. Guiding Generative Graph Grammars of Dungeon Mission Graphs via Examples. AIIDE Workshops. 2021.

Togelius, Julian et al. Making Racing Fun Through Player Modeling and Track Evolution. 2006.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html