Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře
Thesis title in Czech: | Využití strojového učení pro tvorbu umělé inteligence v turn-based hře |
---|---|
Thesis title in English: | Machine-learning methods in artificial-intelligence design for a turn-based game |
Key words: | genetický algoritmus|strojové učení|vývoj her |
English key words: | : genetic algorithm|machine learning|game development |
Academic year of topic announcement: | 2022/2023 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 22.09.2022 |
Date of assignment: | 22.09.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 11.10.2022 |
Date and time of defence: | 06.09.2024 09:00 |
Date of electronic submission: | 18.07.2024 |
Date of submission of printed version: | 18.07.2024 |
Date of proceeded defence: | 06.09.2024 |
Opponents: | Mgr. Marika Ivanová, Ph.D. |
Guidelines |
Uchazeč využije metody strojového učení pro návrh a implementaci automatu hrajícího turn-based hru. Po dohodě s vedoucím vytipuje vhodné prostředky pro implementaci, zaměří se zejména na využití genetických algoritmů pro tento účel. Součástí řešení bude demonstrace výsledku na hře, kterou uchazeč spolu s dalšími kolegy vyvíjí pro účely ročníkového projektu. |
References |
D. M. Bourg, G. Seeman: AI for Game Developers, ISBN 0-596-00555-5, O’Reilly, 2004.
I. Millington: AI for Games, ISBN 978-1138483972, CRC Press, 2019. F. Buontempo: Genetic Algorithms and Machine Learning for Programmers: Create AI Models and Evolve Solutions, ISBN 978-1680506204, Pragmatic Programmers, 2019. L. Moroney: AI and Machine Learning for Coders: A Programmer's Guide to Artificial Intelligence, ISBN 978-1492078197, O’Reilly, 2020. |