Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Výuka chemie v neformálním vzdělávání
Thesis title in Czech: Výuka chemie v neformálním vzdělávání
Thesis title in English: Non-formal chemistry education
Key words: Neformální vzdělávání, Výuka chemie, Bezpečnost práce v neformálním vzdělávání, Aktivity pro neformální výuku chemie, Motivace v neformální výuce chemie.
English key words: Non-formal education, Chemistry education, Safety in non-formal education, Activities for non-formal chemistry education, Motivation in non-formal chemistry education.
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Chemistry Education (31-280)
Supervisor: doc. RNDr. Petr Šmejkal, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 13.11.2021
Date of assignment: 13.11.2021
Confirmed by Study dept. on: 13.11.2021
Preliminary scope of work
Neformální vzdělávání je významnou formou vzdělávání vedle vzdělávání formálního. Vzhledem k okolnostem své realizace je nicméně neformální vzdělávání nepříliš dobře metodologicky i legislativně ukotvené, zejména v oblasti vzdělávání v přírodních vědách. V případě chemie situaci dále komplikuje potřeba vhodného vybavení nebo komplikovaná situace ohledně bezpečnosti práce nebo adekvátního vzdělání lektora. Diplomová práce je tak zaměřena na podrobnější analýzu situace ohledně realizace neformálních aktivit ve výuce chemie, zejména s ohledem na bezpečnost práce či kvalifikačních předpokladů lektorů. Dále se práce zaměří na návrh a evaluaci vybraných experimentů a výukových materiálů pro neformální výuku chemie.
Preliminary scope of work in English
Non-formal education is an important form of education in addition to formal education. However, due to the circumstances of its implementation, non-formal education is not very well methodologically and legislatively anchored, especially in the field of education in natural sciences. In the case of chemistry, the situation is further complicated by the need for appropriate equipment or a complicated situation regarding safety or adequate training of the lecturer. The diploma thesis is focused on a more detailed analysis of the situation regarding the implementation of activities in non-formal chemistry education, especially with regard to safety or qualification requirements of lecturers. Furthermore, the work will focus on the design and evaluation of selected experiments and teaching materials for non-formal chemistry education.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html