Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Modelování sociální interakce malých skupin 3D agentů
Thesis title in Czech: Modelování sociální interakce malých skupin 3D agentů
Thesis title in English: Social interaction of small groups of 3D agents: a computational model
Key words: 3D agent sociální interakce virtuální realita umělá inteligence
English key words: 3D agent virtual reality social interaction artificial intelligece
Academic year of topic announcement: 2012/2013
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI)
Supervisor: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.07.2014
Date of assignment: 04.07.2014
Confirmed by Study dept. on: 18.07.2014
Guidelines
Steering techniky lze použít pro výpočet změny pozice a natočení 3D virtuálních agentů během relativně jednoduchých sociálních interakcí (dva agenti jdou vedle sebe, pět agentů si povídá v kruhu apod.). S těmito agenty pak lze i interagovat. Jak průběžně počítat pozici a směr agentů a zároveň určit doprovodné animace při složitějších interakcích, jakou je například hádka, však známo není, přitom by takové algoritmy mohly nalézt uplatnění například v počítačových hrách, kde se pro zobrazování scének tohoto typu používají vesměs jen neinteraktivní cut-scény.

Cílem práce je implementovat sadu algoritmů pro řízení pohybu (lokace, směr natočení) a určování animací (z hotové animační knihovny) 3D virtuálních agentů, kteří interagují v malých skupinách, a demonstrovat jejich fungování na prototypu. Práce bude rozšiřovat předchozí modely pohybu agentů vytvořené v rámci platformy Pogamut a používat grafickou knihovnu Pogamutu. Práce rovněž může využít anotovaných videonahrávek studentů DAMU, kteří přehrávají několik scének tohoto typu. Předpokládá se, že agenti spolu budou komunikovat pomocí "emotikon" (komiksových bublin). Součástí práce je i provedení menší evaluační studie výsledného prototypu pomocí lidských probandů.

References
Reynolds, C.: Steering behaviours for autonomous characters. In: Game Developers Conference, pp. 763–782 (1999).

Pedica, C., Vilhjálmsson, H.: Spontaneous avatar behavior for human territoriality. In: Applied Artificial Intelligence, vol. 24, pp. 575–593, (2010).

Popelova, M., Bida M., Brom, C., Gemrot, J., Tomek, J.: When a Couple Goes Together: Walk Along Steering. In Proc. Motion in Games, 2011, LNCS 7060 (2011) pp. 278-289

Mateas, M.: Interactive Drama, Art and Artificial Intelligence. PhD thesis. Department of Computer Science, Carnegie Mellon University (2002).

Kendon, A.: Conducting Interaction: Patterns of Behavior in Focused Encounters. Cambridge University Press (1990).

Gemrot, J., Kadlec, R., Bida, M., Burkert, O., Pibil, R., Havlicek, J., Zemcak, L., Simlovic, J., Vansa, R., Stolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, pp. 1–15, Springer, Heidelberg (2009). http://pogamut.cuni.cz (6.7.2012).

Brom, C., Babor, P., Popelová, M., Bída, M., Tomek, J., Gemrot, J. Controlling Three Agents in a Quarrel: Lessons Learnt. Proc. MIG 2012 (in press)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html