Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ
Thesis title in Czech: | Výpočetní model zvířete určený pro výuku na SŠ |
---|---|
Thesis title in English: | A Computational Model of an Animal Designed for High-School Education |
Academic year of topic announcement: | 2009/2010 |
Thesis type: | diploma thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 07.02.2010 |
Date of assignment: | 07.02.2010 |
Date and time of defence: | 30.01.2012 10:00 |
Date of electronic submission: | 09.12.2011 |
Date of submission of printed version: | 09.12.2011 |
Date of proceeded defence: | 30.01.2012 |
Opponents: | Mgr. Rudolf Kadlec, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou. |
References |
Casella G., Berger R.L. (2001). Statistical Inference. Duxbury Press.
Dignum, F., Bradshaw, J., Silverman, B.G., Doesburg, W. (2009). Agents for Games and Simulations, Springer. Sweatt, J.D. (2003). Mechanisms of Memory, Academic Press. Watkins, C.J.C.H. (1989). Learning from Delayed Rewards. PhD thesis, Cambridge University, Cambridge, England. |
Preliminary scope of work |
Cílem práce je tvorba programu pro podporu výuky biologie na středních školách, tzv. virtuální laboratoř. Program bude simulovat to, jak se některá zvířata učí. Za tím účelem dojde k navržení a implementaci výpočetního modelu simulujícího chování zvířete v omezeném prostředí. Model bude používat zpětněvazebné učení a bude jednoduše přenositelný na různé druhy zvířat a prostředí. Součástí práce je také provedení evaluace aplikace na studentech několika středních škol, kteří budou mít možnost model učit klasickým i operantním podmiňováním. Řešitel v rámci práce vyhodnotí účinky interakce s modelem na znalosti studentů v oblasti podmiňování zvířat. Grafika bude dodána externistou. |