Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Efektivita metod terénní výuky geografie
Thesis title in Czech: Efektivita metod terénní výuky geografie
Thesis title in English: Methods efficiency of geography fieldwork
Key words: terénní výuka, efektivita výuky, geografie, výuka geografie, pedagogický výzkum, kvalitativní výzkum, řízený rozhovor
English key words: fieldwork, education efficiency, geography, teaching geography, pedagogical research, qualitative research, in-depth interview
Academic year of topic announcement: 2009/2010
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Author: hidden - assigned by the advisor, waiting for guarantor's approval
Date of registration: 25.01.2010
Date of assignment: 25.01.2010
Date of electronic submission:16.11.2010
Date of proceeded defence: 17.09.2010
Opponents: doc. RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
 
 
 
Preliminary scope of work
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření.
Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická.
Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury.
Metodologicko-empirická část je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat.
Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html