HTN plánování do akčních her
Thesis title in Czech: | HTN plánování do akčních her |
---|---|
Thesis title in English: | HTN Planning in Action Games |
Academic year of topic announcement: | 2006/2007 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Software and Computer Science Education (32-KSVI) |
Supervisor: | doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. |
Author: | hidden - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 30.10.2006 |
Date of assignment: | 30.10.2006 |
Date and time of defence: | 14.09.2009 00:00 |
Date of electronic submission: | 14.09.2009 |
Date of proceeded defence: | 14.09.2009 |
Opponents: | RNDr. Tomáš Plch, Ph.D. |
Guidelines |
Cílem práce je zkombinovat reaktivně plánovací mechanismus POSH s HTN plánováním pro řízení postav z akčních počítačových her. Student navrhne architekturu řídícího mechanismu (tedy mj. rozhraní POSH -- HTN), vybere vhodný HTN plánovač a implementuje prototypové postavy řízené tímto způsobem.
Výsledky budou srovnány s postavami řízenými jinými mechanismy. |
References |
Bryson J. J.: Intelligence by Design: Principles of Modularity and Coordination for Engineering Complex Adaptive Agents. PhD thesis, Massachusetts Institute of Technology, 2001.
Ghallab M., Nau D., Traverso P. Hierarchical Task Network Planning. In: Automated Planning: Theory and Practice, chapter 11, Morgan Kaufmann Publishers, San Francisco, Ca, USA, 2004. AI Wisdom III. (Rabin S., ed.) Charles River Media, 2006. |