Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Dopravní dostupnost v periferním regionu
Thesis title in Czech: Dopravní dostupnost v periferním regionu
Thesis title in English: The traffic accessibility in peripheral region
Key words: dopravní dostupnost, periferie, rozvoj
English key words: treaffic accessibility, periphery, development
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Social Geography and Regional Development (31-340)
Supervisor: RNDr. Radim Perlín, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.06.2025
Date of assignment: 16.07.2025
Confirmed by Study dept. on: 16.07.2025
Study form: full-time
References
BERNARD, J. ed. a kol. (2019): Nic se tady neděje... Životní podmínky na periferním venkově, Nakladatelství SLON,
JANČÁK, V., CHROMÝ, P., MARADA, M., HAVLÍČEK, T., VONDRÁČKOVÁ, P. (2010): Sociální kapitál jako faktor rozvoje periferních oblastí: analýzy vybraných složek sociálního kapitálu v typově odlišných periferiích Česka. Geografie, 115, 2, 207–222.
MUSIL, J., MÜLLER, J. (2008): Vnitřní periferie v České republice jako mechanismus sociální exkluze. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, 44, 2, 321–348.
Preliminary scope of work
Přepracování stávající práce se větším zohledněním socioekonomického prostoru a intenzity dopravy
Základní cíl práce je potvrdit nebo vyvrátit tezi o vztazích mezi intenzitou dopravní obslužnosti a mírou periferiality ve vymezeném periferním regionu Čtyřmezí na pomezí Plzeňského, Karlovarského, Ústeckého a Středočeského kraje. Jako vstupní data slouží jednak data ze veřejných zdrojů, která popisují socioekonomické charakteristiky území a dále data četnosti linek a jednotlivých spojů ve vymezeném regionu. Práce je založena jako kvantitativní analýzy ve vymezeném řešeném území.
Preliminary scope of work in English
Revision of existing work with greater consideration of socioeconomic space and traffic intensity
The basic objective of the work is to confirm or refute the thesis on the relationship between traffic service intensity and the degree of peripherality in the defined peripheral region of Čtyřmezí on the border of the Plzeň, Karlovy Vary, Ústí nad Labem, and Central Bohemia regions. The input data consists of data from public sources describing the socioeconomic characteristics of the area and data on the frequency of lines and individual connections in the defined region. The work is based on quantitative analyses in the defined area under study.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html