Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR
Thesis title in Czech: Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR
Thesis title in English: Teaching physics to the hearing impaired in the Czech Republic
Key words: sluchově postižení|výuka fyziky|pozorování výuky
English key words: hearing impaired|physics teaching|teaching observation
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 10.03.2025
Date of assignment: 11.03.2025
Confirmed by Study dept. on: 11.03.2025
Date of electronic submission:03.05.2025
Opponents: RNDr. Jitka Houfková, Ph.D.
 
 
 
Guidelines
1) Seznámit se s typy sluchových vad, jejich klasifikací a možnostmi jejich kompenzace.
2) Zjistit, jak je organizováno vzdělávání sluchově postižených v České republice. Identifikovat speciální školy pro sluchově postižené a zjistit, na kterých z nich je vyučována fyzika.
3) Seznámit se s přístupy k vzdělávání sluchově postižených ve Spojených státech amerických.
4) Navrhnout a vytvořit záznamový arch pro pozorování výuky fyziky u sluchově postižených.
5) Provést pozorování v hodinách fyziky pro sluchově postižené na vybraných základních a středních školách v ČR a v USA.
6) Zpracovat a shrnout výsledky pozorování, ukázat na silné a slabé stránky výuky v obou zemích. Navrhnout inspirativní prvky z amerického systému pro zkvalitnění výuky fyziky pro sluchově postižené v ČR.
References
[1] Havelková, Pavlína. Nedoslýchavý člověk v procesu edukace. 2017. Dipl. pr., Karlova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/85226/DPTX_2015_1_11410_0_471294_0_175261.pdf.
[2] Hricová, L. Komunikační kompetence žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené. 2011. Dis. pr. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://is.muni.cz/th/b1gms/disertace-hricova-final.pdf.
[3] Klozar, J. Speciální otorinolaryngologie. Galén, 2005.
[4] Žák, V. Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky. Pedagogika, 58(1), 2008, 61–72.
[5] Žák, V. Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou — porovnání pohledů výzkumníka a učitele. Pedagogika, 64(1), 2014, 66—80.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html