Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR
Thesis title in Czech: | Výuka fyziky pro sluchově postižené v ČR |
---|---|
Thesis title in English: | Teaching physics to the hearing impaired in the Czech Republic |
Key words: | sluchově postižení|výuka fyziky|pozorování výuky |
English key words: | hearing impaired|physics teaching|teaching observation |
Academic year of topic announcement: | 2024/2025 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Physics Education (32-KDF) |
Supervisor: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 10.03.2025 |
Date of assignment: | 11.03.2025 |
Confirmed by Study dept. on: | 11.03.2025 |
Date of electronic submission: | 03.05.2025 |
Opponents: | RNDr. Jitka Houfková, Ph.D. |
Guidelines |
1) Seznámit se s typy sluchových vad, jejich klasifikací a možnostmi jejich kompenzace.
2) Zjistit, jak je organizováno vzdělávání sluchově postižených v České republice. Identifikovat speciální školy pro sluchově postižené a zjistit, na kterých z nich je vyučována fyzika. 3) Seznámit se s přístupy k vzdělávání sluchově postižených ve Spojených státech amerických. 4) Navrhnout a vytvořit záznamový arch pro pozorování výuky fyziky u sluchově postižených. 5) Provést pozorování v hodinách fyziky pro sluchově postižené na vybraných základních a středních školách v ČR a v USA. 6) Zpracovat a shrnout výsledky pozorování, ukázat na silné a slabé stránky výuky v obou zemích. Navrhnout inspirativní prvky z amerického systému pro zkvalitnění výuky fyziky pro sluchově postižené v ČR. |
References |
[1] Havelková, Pavlína. Nedoslýchavý člověk v procesu edukace. 2017. Dipl. pr., Karlova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/85226/DPTX_2015_1_11410_0_471294_0_175261.pdf.
[2] Hricová, L. Komunikační kompetence žáků a učitelů na základních školách pro sluchově postižené. 2011. Dis. pr. Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. Dostupné online: https://is.muni.cz/th/b1gms/disertace-hricova-final.pdf. [3] Klozar, J. Speciální otorinolaryngologie. Galén, 2005. [4] Žák, V. Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky. Pedagogika, 58(1), 2008, 61–72. [5] Žák, V. Kvalita výuky fyziky dvojí perspektivou — porovnání pohledů výzkumníka a učitele. Pedagogika, 64(1), 2014, 66—80. |