Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Etické aspekty inkluze ve školství
Thesis title in Czech: Etické aspekty inkluze ve školství
Thesis title in English: Ethical aspects of inclusion in education
Key words: Inkluze, etika, školství, znevýhodnění, hodnocení
English key words: inclusion, ethics, education, disadvantage, evaluation
Academic year of topic announcement: 2024/2025
Thesis type: diploma thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Philosophy and Law (26-KFP)
Supervisor: prof. doc. Dr. Ing. Tomáš Machula, Th.D., Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 27.01.2025
Date of assignment: 08.02.2025
Confirmed by Study dept. on: 08.02.2025
Guidelines
Popsat a zhodnotit, jaké výhody a nevýhody má inkluze ve školství. Soustředit se na filosofické a etické hledisko problému.

References
Booth, T., Ainscow, M. (2007). Ukazatel inkluze: Rozvoj učení a zapojení ve školách, Praha: Rytmus o.s.
Svoboda, Z., Zilcher, L. (2015). Inkluzivní vzdělávání: Studijní opora - vzdělávací modul pro koordinátory inkluze. Ústí nad Labem: PF UJEP.
Šmelová, E., Souralová, E., Petrová, A. (2017). Společenské aspekty inkluze. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
Vaďurová, H. (2009). Historický vývoj a současné pojetí inkluzivního vzdělávání. Brno: Masarykova Univerzita.
J. R. Searle, Mysl, mozek a věda (1999). Praha: Mladá fronta
Anzenbacher, Arno: Úvod do etiky (1994). Praha: Zvon
Singer, Peter. Praktická etika (2024). Praha: Karolinum
Sokol, Jan. Etika, život, instituce (2014). Praha: Vyšehrad
Fischer, O. (2021). Profesionalita, ctnosti a etika povolání. Praha: Karolinum
Boutrid, A., & Martin, S. (2023). A Comparative Study of Teacher Education Programs Embedding Ethics Education into Curriculum. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 55-69). Cham: Springer International Publishing.
Forster, D., & Maxwell, B. (2022). Using Codes of Professional Ethics and Conduct in Teacher Education: Pitfalls and Best Practice. In Ethics and Integrity in Teacher Education (pp. 25-42). Cham: Springer International Publishing
Koubková, G. (2017). Etické kodexy v učitelské profesi. (Bakalářská práce). Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzdělávání
Preliminary scope of work
Etická pozitiva i negativa dopadu inkluze
Připravenost školského systému na inkluzi
Návrhy podporující úlohu inkluze ve školství, pro její lepší fungování
Srovnání situace u nás a ve světě
Preliminary scope of work in English
ethical positives and negatives impact of inclusion
preparedness of czech school system for inclusion
how to improve an inclusion, what to do for its beter working
comparison of the situation in our country and in the world
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html