Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Různé reprezentace fyzikálních pojmů – pohled žáků
Thesis title in Czech: Různé reprezentace fyzikálních pojmů – pohled žáků
Thesis title in English: Different representations of physical concepts - students' perspective
Key words: žákovská argumentace|fyzikální jevy|vícečetné reprezentace|hry ve výuce
English key words: students’ argumentation|physics phenomena|multiple representations|gamification
Academic year of topic announcement: 2025/2026
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Physics Education (32-KDF)
Supervisor: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Author:
Guidelines
1. Seznámit se detailně se sadami karet Různé? Stejné! a různými aktivitami, které s nimi lze realizovat.
2. Ve spolupráci s vedoucí práce vybrat vhodnou aktivitu, ve které by bylo možné jednoduše pozorovat a zaznamenávat argumentaci, kterou studenti používají při vyhledávání a zdůvodňování dvojic různých reprezentací stejného fyzikálního pojmu.
3. Vybranou aktivitu realizovat se skupinami žáků ze základních a středních škol.
4. Získané údaje zpracovat, argumenty studentů kategorizovat, porovnat argumentaci mladších a starších žáků.
5. Zjistit názory na hru od žáků i jejich učitelů.
6. Vše přehledně zpracovat do publikovatelné podoby.
References
Koupilová, Z. (2022) Různé? Stejné! – využití různých reprezentací ve výuce. In: Holubová, Renáta. Veletrh nápadů učitelů fyziky 27. 1.Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, s. 156-158. ISBN 978-80-244-6217-2.
Koupilová, Z. (2022) Různé? Stejné! – Hrátky s různými reprezentacemi. In: Koudelková, Věra. Dílny Heuréky 2022. 1.Praha: MatfyzPress, s. 79-84. ISBN 978-80-7378-478-2.
Shurui Bai, Khe Foon Hew, Biyun Huang (2020). Does gamification improve student learning outcome? Evidence from a meta-analysis and synthesis of qualitative data in educational contexts. Educational Research Review, Volume 30, 100322. ISSN 1747-938X, https://doi.org/10.1016/j.edurev.2020.100322.
Tinedi V., Yohandri Y., Djamas D. (2018). How Games are Designed to Increase Students' Motivation in Learning Physics? A Literature Review. IOP Conf. Ser.: Mater. Sci. Eng. 335 012065 DOI 10.1088/1757-899X/335/1/012065.
Chi, M.T.H., Feltovich, P.J. and Glaser, R. (1981), Categorization and Representation of Physics Problems by Experts and Novices. Cognitive Science, 5: 121-152. https://doi.org/10.1207/s15516709cog0502_2.
Smadar Levy et al.( 2024 ) Physics card games to support knowledge organization: design considerations and teachers' attitudes. Phys. Educ. 59 055010
Další materiály dle pokynů vedoucí práce.
Preliminary scope of work
Zadání práce může být rozšířeno tak, aby se jednalo o práci diplomovou.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html