Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Thesis title in Czech: Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Thesis title in English: Understanding of selected stereometry concepts at the end of upper secondary school
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language:
Department: Department of Mathematics Education (32-KDM)
Supervisor: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc.
Author: Eliška Jordáková - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 04.04.2024
Date of assignment: 04.04.2024
Confirmed by Study dept. on: 04.04.2024
Guidelines
Studentka vypracuje analýzu alespoň tří sérií učebnic matematiky pro střední školy, a to především z hlediska konceptuálních znalostí. Na základě této analýzy vypracuje a zadá test určený žákům v posledním ročníku čtyřletých středních škol. Test bude zkoumat porozumění vybraným stereometrickým pojmům. Studentka se ve své práci zaměří na identifikaci problémů, tj. žákovských chyb a miskoncepcí.
References
Rittle-Johnson, B. (2019). Iterative Development of Conceptual nad Procedural Knowledge in Mathematics Learning and Instruction. In J. Dunlosky & K. A. Rawson (eds.) Cognition and Education. Cambridge University Press.
Kiselev, A. P. (2008). Kiselev’s Geometry: Book II, Stereometry. Sumizdat, USA.
Učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy.
Rittle-Johnson, B., Siegler, R. S. and Alibali, M. W. (2001). Developing conceptual understanding and procedural skill in mathematics: An iterative process. Journal of Educational Psychology, vol. 93, no. 2, pp. 346–362. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.2.346.


 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html