Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy
Thesis title in Czech: | Porozumění vybraným stereometrickým pojmům na konci střední školy |
---|---|
Thesis title in English: | Understanding of selected stereometry concepts at the end of upper secondary school |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | |
Department: | Department of Mathematics Education (32-KDM) |
Supervisor: | doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. |
Author: | Eliška Jordáková - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 04.04.2024 |
Date of assignment: | 04.04.2024 |
Confirmed by Study dept. on: | 04.04.2024 |
Guidelines |
Studentka vypracuje analýzu alespoň tří sérií učebnic matematiky pro střední školy, a to především z hlediska konceptuálních znalostí. Na základě této analýzy vypracuje a zadá test určený žákům v posledním ročníku čtyřletých středních škol. Test bude zkoumat porozumění vybraným stereometrickým pojmům. Studentka se ve své práci zaměří na identifikaci problémů, tj. žákovských chyb a miskoncepcí. |
References |
Rittle-Johnson, B. (2019). Iterative Development of Conceptual nad Procedural Knowledge in Mathematics Learning and Instruction. In J. Dunlosky & K. A. Rawson (eds.) Cognition and Education. Cambridge University Press.
Kiselev, A. P. (2008). Kiselev’s Geometry: Book II, Stereometry. Sumizdat, USA. Učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy. Rittle-Johnson, B., Siegler, R. S. and Alibali, M. W. (2001). Developing conceptual understanding and procedural skill in mathematics: An iterative process. Journal of Educational Psychology, vol. 93, no. 2, pp. 346–362. https://doi.org/10.1037/0022-0663.93.2.346. |