Využití herních engine pro vizualizaci geodat
Thesis title in Czech: | Využití herních engine pro vizualizaci geodat |
---|---|
Thesis title in English: | Using a game engine to visualise geodata |
Academic year of topic announcement: | 2023/2024 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Applied Geoinformatics and Cartography (31-370) |
Supervisor: | RNDr. Josef Laštovička, Ph.D. |
Author: |
References |
Gang, S.-M., Choi, H.-W., Kim, D.-R., & Choung, Y.-J. (2016). A Study on the Construction of the Unity 3D Engine Based on the WebGIS System for the Hydrological and Water Hazard Information Display. In Procedia Engineering (Vol. 154, pp. 138–145). Elsevier BV. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2016.07.431 Rantanen, T., Julin, A., Virtanen, J.-P., Hyyppä, H., & Vaaja, M. T. (2023). Open Geospatial Data Integration in Game Engine for Urban Digital Twin Applications. In ISPRS International Journal of Geo-Information (Vol. 12, Issue 8, p. 310). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/ijgi12080310 Smith, M., Walford, N. S., & Jimenez-Bescos, C. (2019). Using 3D modelling and game engine technologies for interactive exploration of cultural heritage: An evaluation of four game engines in relation to roman archaeological heritage. In Digital Applications in Archaeology and Cultural Heritage (Vol. 14, p. e00113). Elsevier BV. https://doi.org/10.1016/j.daach.2019.e00113 |
Preliminary scope of work |
Bakalářská práce se bude v teoretické části zaobírat dostupnými herními engine, které lze využívat pro vizualizaci a interakci s prostorovými daty (nejen v oblasti 3D modelací v rámci kulturního dedictví). Součástí teoretické části bude kromě detailní rešeršní části zaměřené na využití herních engine v problematice 3D GIS také podrobné srovnání předních softwarů z herního průmyslu (např. Unity, Unreal Engine, Godot a další). Následně bude zvolen vhodný software pro následné zpracování vlastního 3D modelu, který bude naimportován do vybraného herního engine. Cíle práce: 1. Průzkum využitelnosti herních engine pro vizualizace geodat 2. Srovnání dostupných herních engine 3. Příprava (nový či přepracování dříve vytvořeného) 3D modelu pro import do herního engine 4. Zpracování vizualizací pomocí vybraného herního engine |