Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 390)
Thesis details
   Login via CAS
Umělá inteligence pro strategické hry s neúplnou informací
Thesis title in Czech: Umělá inteligence pro strategické hry s neúplnou informací
Thesis title in English: Artifical Intelligence for games with incomplete information
Key words: umělá inteligence|neúplná informace|strategické hry|Monte Carlo
English key words: artificial intelligence|incomplete information|strategic games|Monte Carlo
Academic year of topic announcement: 2023/2024
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic (32-KTIML)
Supervisor: Mgr. Marta Vomlelová, Ph.D.
Author: Bc. Lukáš Eigler - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 24.08.2023
Date of assignment: 07.09.2023
Confirmed by Study dept. on: 13.10.2023
Date and time of defence: 28.06.2024 09:00
Date of electronic submission:08.05.2024
Date of submission of printed version:08.05.2024
Date of proceeded defence: 28.06.2024
Opponents: Mgr. Vladan Majerech, Dr.
 
 
 
Guidelines
Strategické hry s neúplnou informací (např. Fantom staré Prahy) se dostaly do oblasti živého zájmu vývoje umělé inteligence.

V teoretické části student popíše základní algoritmy pro strategické hry a alespoň jeden rozvinutější, např. DeepMind [1].
Implementuje hru na motiv Fantom staré Prahy s vlastní mapou, navrhne algoritmus umělé inteligence pro fantoma i detektivy.
References
[1] Martin Schmid & all.: Player of Games (DeepMind), 2021. CoRR, https://arxiv.org/pdf/2112.03178.pdf

Hang Xu & all.: AutoCFR: Learning to Design Counterfactual Regret Minimization Algorithms, Proceedings of the AAAI Conference 2022, https://ojs.aaai.org/index.php/AAAI/article/view/20460

SOVA, Michal. Strategická desková hra s neurčitostí. Brno, 2021. Bakalářská práce. Vysoké učení technické v Brně, Fakulta informačních technologií. 2021-06-15. Vedoucí práce Zbořil František. Dostupné z: https://www.fit.vut.cz/study/thesis/23706/

Matej Rišňovský: Implementácia umelej inteligencie do hry Catch the Phantom, 2020, Bakalárska práca MUNI https://is.muni.cz/th/or4dk/Implementacia_AI_do_hry_CatchThePhantom.pdf

Bc. Rostislav Husa: Strategická hra s neurčitostí založená na deskové hře Scotland Yard, 2022. Master Thesis. Vysoké učení technické v Brně https://theses.cz/id/c9e8mv/24593.pdf

https://github.com/emil64/Scotland-Yard-AI (Minimax + scoring)
https://dke.maastrichtuniversity.nl/m.winands/documents/Cig2011pape42.pdf (MonteCarlo TS)
https://silvertonconsulting.com/2021/12/10/deepmind-takes-on-poker-scotland-yard/
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html