Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 368)
Thesis details
   Login via CAS
Využití 3D tisku ve výuce
Thesis title in Czech: Využití 3D tisku ve výuce
Thesis title in English: Using 3D printing in education
Key words: didaktika geografie, 3D, 3D tisk, GIS, geoinformatika
English key words: didactics, geography, 3D, 3D printing, GIS, geoinformatics
Academic year of topic announcement: 2022/2023
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: čeština
Department: Department of Applied Geoinformatics and Cartography (31-370)
Supervisor: doc. RNDr. Přemysl Štych, Ph.D.
Author: hidden - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 20.07.2023
Date of assignment: 09.02.2024
Confirmed by Study dept. on: 12.02.2024
Advisors: RNDr. Josef Laštovička, Ph.D.
Mgr. Jan Svoboda
RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
References
Abidin, A. A. Z., Salim, M. A., Akop, M. Z., Saad, A. Md., Dai, F., & Al-Mola, M. H. A. (2022). Surface Texture for Geospatial Imaging Printed Product Using 3D Printer Technology. In Encyclopedia of Smart Materials (pp. 356–367). Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-0-12-815732-9.00079-6
Cockrell, J., & Petcovic, H. L. (2021). Teaching topography using 3D printed terrain in an introductory earth science course: A pilot study. In Journal of Geoscience Education (Vol. 70, Issue 1, pp. 2–12). Informa UK Limited. https://doi.org/10.1080/10899995.2021.1927569
Dastychová, V. (2019). Příprava geografických dat pro 3D tisk a jejich vizualizace: Case study Ostrovský klášter. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie. Vedoucí práce Laštovička, Josef.
Harding, C., Hasiuk, F., & Wood, A. (2021). TouchTerrain—3D Printable Terrain Models. In ISPRS International Journal of Geo-Information (Vol. 10, Issue 3, p. 108). MDPI AG. https://doi.org/10.3390/ijgi10030108
Von Wyss, M. (2015). 3D-Printed Landform Models. In Cartographic Perspectives (Issue 79, pp. 61–67). North American Cartographic Information Society. https://doi.org/10.14714/cp79.1297
Zhang, G., Gong, J., Li, Y., Sun, J., Xu, B., Zhang, D., Zhou, J., Guo, L., Shen, S., & Yin, B. (2020). An efficient flood dynamic visualization approach based on 3D printing and augmented reality. In International Journal of Digital Earth (Vol. 13, Issue 11, pp. 1302–1320). Informa UK Limited. https://doi.org/10.1080/17538947.2019.1711210
Preliminary scope of work
Hlavním tématem této bakalářské práce je využití 3D tisku ve výuce na ZŠ a SŠ. V rámci práce budou v rešeršní a teoretické části rozebrány soudobé technologie 3D tisku a jejich návaznost na výuku. Práce bude obsahovat přehled dostupných softwarů, které jsou využívány k 3D tisku. Práce se bude zaobírat přípravou geografických dat a možnostmi soudobých technologií v oblasti 3D tisku. Následně bude práce řešit postup od vytvoření digitálního modelu po jeho přípravu k tisku. Důležitou součástí bude tvorba výukových materiálů pro zapojení 3D tisku do výuky na ZŠ a SŠ. Součástí práce bude i vytištěný 3D model a jeho digitální podoba připravená pro tisk.
BP si klade tyto cíle:
1. Obecná příprava geografických dat na příkladu 3D modelů pro tisk
2. Vyhodnotit volně dostupné software a jejich možnosti pro přípravu dat k 3D tisku
3. Sestavení metodiky pro přípravu 3D modelu území pro 3D tisk na tiskárně Průša
4. Tvorba didaktických materiálů využívající technologie 3D tisku pro výuky vybraných geografických témat na ZŠ a SŠ
5. Testování vytvořených didaktických materiálů při výuce a získání zpětné vazby od učitelů a studentů
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html