Thesis (Selection of subject)Thesis (Selection of subject)(version: 385)
Thesis details
   Login via CAS
Editor lezeckých tras
Thesis title in Czech: Editor lezeckých tras
Thesis title in English: Climbing route editor
Key words: fotogrammetrie|stavění cest|3D modelování
English key words: photogrammetry|routesetting|3D modelling
Academic year of topic announcement: 2021/2022
Thesis type: Bachelor's thesis
Thesis language: angličtina
Department: Department of Applied Mathematics (32-KAM)
Supervisor: Mgr. Martin Mareš, Ph.D.
Author: Bc. Tomáš Sláma - assigned and confirmed by the Study Dept.
Date of registration: 05.05.2022
Date of assignment: 05.05.2022
Confirmed by Study dept. on: 13.05.2022
Date and time of defence: 23.06.2022 09:00
Date of electronic submission:12.05.2022
Date of submission of printed version:16.05.2022
Date of proceeded defence: 23.06.2022
Opponents: Mgr. Martin Mirbauer
 
 
 
Guidelines
Cílem práce je navrhnout a implementovat software na interaktivní návrh lezeckých stěn a tras na nich.
Součástí práce má být automatická konstrukce 3D modelů chytů na základě fotografií.
References
Lowe, David. Object recognition from local scale-invariant features.
In: Proceedings of the seventh IEEE international conference on computer vision. Vol. 2., 1999.
Preliminary scope of work
S rostoucí popularitou sportovního lezení a boulderingu roste i poptávka po přenesení sportu do online prostoru.
Tato práce tak činí způsobem přístupným pro běžná lezecká centra.
Byl vyvinut způsob tvorby 3D modelů chytů a stěn a doprovázející 3D editor, aby cesty z reálného světa mohly být přeneseny do toho virtuálního k interaktivnímu prohlížení pomocí softwaru.
Preliminary scope of work in English
With the rising popularity of sport climbing and bouldering, there are increasing incentives to take it to the online space.
This thesis does so in a way suitable for regular climbing gyms.
A workflow for creating 3D hold and wall models and the accompanying editor has been developed, so that routes can be copied from the real world to the virtual one and be interacted with using software in a more immersive way.
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html