Editor lezeckých tras
Thesis title in Czech: | Editor lezeckých tras |
---|---|
Thesis title in English: | Climbing route editor |
Key words: | fotogrammetrie|stavění cest|3D modelování |
English key words: | photogrammetry|routesetting|3D modelling |
Academic year of topic announcement: | 2021/2022 |
Thesis type: | Bachelor's thesis |
Thesis language: | angličtina |
Department: | Department of Applied Mathematics (32-KAM) |
Supervisor: | Mgr. Martin Mareš, Ph.D. |
Author: | Bc. Tomáš Sláma - assigned and confirmed by the Study Dept. |
Date of registration: | 05.05.2022 |
Date of assignment: | 05.05.2022 |
Confirmed by Study dept. on: | 13.05.2022 |
Date and time of defence: | 23.06.2022 09:00 |
Date of electronic submission: | 12.05.2022 |
Date of submission of printed version: | 16.05.2022 |
Date of proceeded defence: | 23.06.2022 |
Opponents: | Mgr. Martin Mirbauer |
Guidelines |
Cílem práce je navrhnout a implementovat software na interaktivní návrh lezeckých stěn a tras na nich.
Součástí práce má být automatická konstrukce 3D modelů chytů na základě fotografií. |
References |
Lowe, David. Object recognition from local scale-invariant features.
In: Proceedings of the seventh IEEE international conference on computer vision. Vol. 2., 1999. |
Preliminary scope of work |
S rostoucí popularitou sportovního lezení a boulderingu roste i poptávka po přenesení sportu do online prostoru.
Tato práce tak činí způsobem přístupným pro běžná lezecká centra. Byl vyvinut způsob tvorby 3D modelů chytů a stěn a doprovázející 3D editor, aby cesty z reálného světa mohly být přeneseny do toho virtuálního k interaktivnímu prohlížení pomocí softwaru. |
Preliminary scope of work in English |
With the rising popularity of sport climbing and bouldering, there are increasing incentives to take it to the online space.
This thesis does so in a way suitable for regular climbing gyms. A workflow for creating 3D hold and wall models and the accompanying editor has been developed, so that routes can be copied from the real world to the virtual one and be interacted with using software in a more immersive way. |