![]() | Ve čtvrtek dne 4. září 2025 v době od 20:00 do 22:00 dojde k odstávce webového prostředí a databáze systému WhoIs. Odstávka systému WhoIs se dotkne též systému IS Studium. Kromě omezení funkcionality související s napojením na WhoIs nebude ve většině případů možné odevzdávání závěrečných prací. Omlouváme se za komplikace a děkujeme všem, kterých se odstávka jakkoliv dotkne, za pochopení. |
Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání
Thesis title in Czech: | Didaktický potenciál her při výuce geografie v rámci základního a středoškolského vzdělávání |
---|---|
Thesis title in English: | Didactic potential of games in teaching geography in primary and secondary education |
Key words: | výuka geografie, hry, implementace her, rámcové vzdělávací programy, základní školy, střední školy |
English key words: | teaching geography, games, implementation of games, Framework Education Programs, primary schools, upper secondary schools |
Academic year of topic announcement: | 2020/2021 |
Thesis type: | final thesis |
Thesis language: | čeština |
Department: | Department of Social Geography and Regional Development (31-340) |
Supervisor: | RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. |
Author: | hidden![]() |
Date of registration: | 30.11.2020 |
Date of assignment: | 13.01.2021 |
Confirmed by Study dept. on: | 13.01.2021 |
Date of electronic submission: | 11.12.2022 |
Date of proceeded defence: | 26.01.2023 |
Opponents: | Mgr. Matěj Vrhel |
Preliminary scope of work |
Hry jsou nedílnou součástí výchovy i vzdělávání. V současnosti existuje na trhu pestrá a široká nabídka her s různou tematikou, herním systémem a pro různé cílové uživatele. Některé z těchto her mohou při vzdělávání sloužit k rozvoji klíčových kompetencí, volně navazovat na obsah výuky či zcela samostatně vést žáka k novému poznání. V oboru geografie je částečně prozkoumána oblast didaktických her, nikoliv však v návaznosti na reálnou nabídku tržního prostředí. Na základě porovnání volně i komerčně dostupných her s příslušnými závaznými vzdělávacími dokumenty (RVP) budou hodnoceny a identifikovány ty hry, které mají vzdělávací potenciál pro výuku geografie na základních a středních školách. Následně bude vytvořena databáze vybraných her, která bude sloužit jako zdroj inspirace pro pedagogy v praxi. |